ساعت کاری جدید سامانه های بانکداری الکترونیک اعلام شد

ساعات کاری ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آتی)، پایا (سامانه پایاپای الکترونیکی) و چکاوک در تیر و مردادماه1400 بر اساس اعلام بانک مرکزی اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییرات جدید در ساعت کاری سامانه‌های نظام پرداخت ساتنا و پایا را که تا اطلاع ثانوی معتبر و مبنای عمل خواهد بود، به شبکه بانکی ابلاغ کرده که در بانک‌ها اعمال شده و بر اساس آن مشتریان می‌توانند در روزهای پیش رو از سامانه‌های ساتنا و پایا استفاده کنند.

ساعت کاری سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آتی) تا اطلاع ثانوی در دستور پرداخت از روز شنبه تا چهارشنبه بین مشتری ۱۳ و در دستور پرداخت بین بانکی ۱۳:۳۰ اعلام شده و روزهای پنج شنبه هم تعطیل است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور، ساعت کاری سامانه پایا (سامانه پایاپای الکترونیکی) تا اطلاع ثانوی در چرخه اول همانند روزهای عادی ساعت 03:45 انجام خواهد شد؛ زمان آغاز پردازش چرخه دوم پایا ساعت 9:45 و چرخه سوم نیز 12:45 دقیقه تعیین شده و تسویه بین بانکی چرخه‌های مزبور نیز در همان روز از طریق ساتنا انجام خواهد شد.

از سوی دیگر چرخه های پایا، همانند روزهای عادی غیرتعطیل ساعت کاری شروع پردازش چرخه پایا (شاپرکی) ساعت 13:45 خواهد بود.

ساتنا و پایا محصولاتی از بانکداری الکترونیک هستند که امکان واریز و انتقال وجه بین بانکی با مبالغ بیشتر از سقف کارت به کارت را از طریق درگاه‌هایی همچون اینترنت‌بانک و همراه‌بانک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای مشتریان فراهم می‌کنند؛ هرچند در صورت مراجعه حضوری به شعب نیز امکان استفاده از این خدمات وجود دارد.

ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می دهد.

ساعت کاری چکاوک نیز کاهش یافت

با کاهش ساعت کاری بانکها و موسسات اعتباری که از چند روز پیش اعمال شده است ساعت کاری سامانه چکاوک بانک مرکزی نیز تغییرات جزئی پیدا کرده است.

سامانه چکاوک پیش از این بابت واگذاری چک تا ساعت ۱۰:۳۰ برای چک های عادی و تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه برای چک های رمزدار بوده است.

با تغییر ساعت کاری بانکها تا ساعت ۱۳ ساعت کاری چک های عادی تا ساعت ۱۰ تعیین و بانک‌ها ابلاغ شد.

همچنین برای چک های رمزدار نیز حداکثر تا ساعت ۱۱ امکان واگذاری آن در سامانه چکاوک بانک مرکزی وجود دارد و در صورت ارائه چک پس از ساعت فوق کارگزاری آن برای روز کاری بعد صورت میگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  20  =  25