افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ضمن اعلام مهمترین اقدامات در سال گذشته از برنامه افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی و افزایش تعداد شعب به ۳۵۰۰ تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین صبوری در مجمع سالانه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 99 گفت: فروش خالص از 9.1 هزار میلیارد تومان در سال 98 با رشد 67 درصدی به 15.2 هزار میلیارد تومان در سال 99 رسید. سود خالص هم با رشد 212 درصدی از 515 میلیارد تومان به 1.6 هزار میلیارد تومان رسید.

برنامه افزایش سرمایه 400 درصدی از محل تجدید ارزیابی

وی از طی مراحل برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد و افزود: گزارش های کارشناسان رسمی تهیه شده و پس از اخذ مجوز های لازم ، سرمایه فعلی از 300 میلیارد تومان به 1.5 هزار میلیارد تومان معادل 400 درصدی می رسد. البته ارزیابی ارزش دارایی ها بیش از میزانی است که در نظر گرفته شده است.

دستاوردهای "افق" در سال 99

این مقام مسئول ادامه داد: کسب عنوان برتر بزرگترین فروشگاه زنجیره ای، رتبه 35 در بین 100 شرکت برتر ایرانی به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، افزایش تعداد خرید روزانه (760 هزار صورت خرید در روز)، بهینه سازی تعداد اقلام کالایی در فروشگاه (2800 کالا) ، حضور در 460 شهر و افزایش تعداد شعب از 2006 به 2569 ،جزو دستاودهای "افق" در سال 99  بشمار می آید.

تمرکز استراتژیک در سال گذشته

صبوری عنوان کرد: تمرکز استراتژیک شرکت در سال گذشته بر روی توسعه کانال های فروش بخصوص حوزه فروش اینترنتی، پالایش سبد کالا و تقویت زنجیره تامین، تقویت زیرساخت های فناوری اطلاعات، مدیریت بحران کرونا و سرعت بخشیدن به توسعه بود.

برنامه های سال جاری

وی توسعه کانال های فروش با حضور جدی در فروش آنلاین، ارتقاء زیرساخت های فناوری اطلاعات، رشد توسعه نسبت به سال گذشته، مکانیزاسیون در حوزه انبارها و ارتقای توان نیروی انسانی را از برنامه‌های سال جاری برشمرد و گفت: با برنامه توسعه فروشگاه ها، تعداد شعب طی سال جاری تاکنون به 2704 رسیده و افزایش آن به 3500 شعبه تا پایان سال در دستور کار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25