هند از اقتصادهای پولدار درخواست کمک کرد

وزیر محیط زیست هند خواستار کمک اقتصادهای ثروتمند برای تامین مالی هزینه گذار انرژی کشورش شد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، رامشوار پراساد گوپتا در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار کرد: هر تصمیم سیاستی هزینه ای برای اقتصاد دارد. صفر کردن آلایندگی کربن یا استفاده کمتر از کربن هم هزینه دارد. ما مخالف صفر کردن آلایندگی کربن نیستیم اما بدون فراهم شدن کمک مالی اقلیمی مناسب، نمی توانیم در این بخش متعهد شویم.

اظهارات این مقام هندی به نگرانیها درباره هزینه گذار انرژی به خصوص برای اقتصادهای فقیرتر اضافه می کند. هفته گذشته رویترز گزارش کرده بود نگرانیهای مذکور در اروپا افزایش پیدا کرده است به خصوص که اعضای اروپای شرقی فقیرتر اتحادیه اروپا وضعیت دشوارتری برای کنار گذاشتن استفاده از سوختهای فسیلی دارند. اتحادیه اروپا قصد دارد کسانی که قیمتهای انتشار کربن بالاتری دارند که احتمالا به دوش مصرف کنندگان انداخته می شود را به دلیل عدم رعایت قانون مجازات کند.

وضعیت هند از این هم پیچیده تر است. این کشور سومین منتشرکننده بزرگ دی اکسید کربن در جهان است اما تغییر جهت از سوختهای فسیلی به انرژی تجدیدپذیر از نظر مالی چالش برانگیز است. اگرچه این حقیقت افسانه نیروی خورشیدی و بادی ارزان را بهم می زند اما بارزکننده دشواری در توزیع هزینه گذار انرژی است.

گوپتا به بلومبرگ گفت: ما هم الزامات توسعه ای خود را داریم. اگر می خواهید کربن منتشر نکنیم پس برای ما فاینانس فراهم کنید. این هزینه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

به دلیل هزینه این چالشها، هند برنامه ای برای به روز کردن هدف کاهش آلایندگی خود که در سال ۲۰۱۵ اعلام شد و انتظار می رفت تا سال ۲۰۲۰ بازبینی شود، ندارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هند تنها کشوری نیست که خواستار کمک مالی پیش از متعهد شدن برای صفر کردن کربن است. برزیل هم اخیر تعهد برای صفر کردن آلایندگی کربن را به کمک خارجی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار در سال منوط کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18