اجرای طرح رجیستری تبلت از نهم مرداد ماه سال جاری

تبلت‌های برند لنوو از دوم مرداد و سایر برندها شامل سامسونگ، اپل، هواوی و سایر برندها از ۹ مرداد مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

به گزارش بانکداری الکترونیک، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تایید این خبر دلیل رجیستری سریع‌تر تبلت‌های برند لنوو را میزان استفاده بیشتر کاربران از این مدل تبلت‌ها عنوان کرد. او گفت:‌ «تبلت‌های برند لنوو توسط تعداد کاربر بیشتری در کشور استفاده می‌شود و به همین دلیل رجیستری را با تبلت‌های لنوو آغاز می‌کنیم.» او افزود: «تبلت‌های سایر برند‌ها مانند سامسونگ، هواوی، اپل، اسیوس و غیره از یک هفته بعد و از تاریخ ۹ مرداد رجیستری خواهند شد.»

به گفته دهقانی‌نیا آن دسته از تجهیزات سیم‌کارت‌خور که تا قبل از اجرای طرح رجیستری فعال بوده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند، اما تجهیزاتی که پس از تاریخ تعیین‌شده فعال شوند، مشمول طرح رجیستری می‌شوند.

آنطور که سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیح داد، استعلام اصالت و رجیستری ساعت‌ها و تبلت‌ها فقط از طریق کد «*۷۷۷۷#» امکان‌پذیر است. او با اشاره به این که امکان پیاده‌سازی این کار روی سایت سامانه همتا هم وجود داشت توضیح داد: «تقریبا همه مردم از تلفن همراه استفاده می‌کنند اما لزوما همه تبلت یا ساعت هوشمند ندارند. به دلیل همین کمتر بودن تعداد کاربران، استعلام ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها فقط از طریق کد USSD امکان‌پذیر است.»

اگر کسانی که تا به‌حال سیم‌کارتی درون تبلت‌های خود قرار نداده‌اند، تا پیش از تاریخ‌های اعلام شده، اقدام به قرار دادن سیم‌کارت درون تبلت‌های خود کنند، دستگاه آنها در شبکه فعال شده و فعال می‌ماند اما اگر به هر دلیلی تا تاریخ‌های اعلام شده سیم‌کارت درون تبلت‌ها قرار داده نشود، دیگر امکان فعال‌سازی آنها وجود ندارد.

البته دستگاه‌هایی که تا بعد از شروع رجیستری سیم‌کارت فعال نداشته باشند، می‌توانند از رویه مسافری و به وسیله پاسپورت مسافر اقدام به فعال‌سازی دستگاه خود کنند.

پیش از این هم طرح رجیستری برای ساعت‌های هوشمند از ۱۲ تیرماه و تجهیزاتی مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از ۱۹ تیرماه آغاز شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  88  =