عرضه بیش از ۴.۵میلیون کالا توسط ۱۵۰هزار کسب و کار

گزارش عملکرد دیجی کالا در سال99 منتشر شد

دیجی کالا گزارش تفصیلی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۹ منتشر و در آن اعلام کرد حالا بیش از ۴ و نیم میلیون تنوع کالایی توسط جامعه‌ای فراتر از ۱۵۰ هزار کسب و کار در این وبسایت عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دیجی کالا گزارش تفصیلی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۹ منتشر و در آن اعلام کرد حالا بیش از ۴ و نیم میلیون تنوع کالایی توسط جامعه‌ای فراتر از ۱۵۰ هزار کسب و کار در این وبسایت عرضه می‌شود. در این گزارش همچنین اعلام شده که این فروشگاه اینترنتی به بازدید یکتای بیش از ۳۰ میلیون بار در ماه رسیده و در حال حاضر ۸۲۰۰ کارمند به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

دیجی کالا در گزارش آماری خود موارد متعددی را واکاوی کرده که در گزارشی تفصیلی به بررسی و موشکافی تمامی آنها خواهیم پرداخت اما نگاهی گذرا بر این گزارش و موارد مهم موجود در آن نشان می‌دهد که دیجی کالا توانسته در سال کرونا زده ۱۳۹۹ کماکان رشد خود را حفظ کند و با کمک فروشندگان متعدد خود در سراسر کشور، سهم بیشتری از تجارت الکترونیکی در کشور را به خود اختصاص دهد.

آنطور که در این گزارش آمده و با استناد به آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی که چندی پیش منتشر شد، در ایران ۴۹ هزار و ۸۴۶ فروشگاه آنلاین داری ای‌نماد فعالیت دارند که در کنار آن ده‌ها هزار فروشگاه نیز در شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند.

افزایش سهم تجارت الکترونیکی در کشور

دیجی کالا بر اثر برآوردی که خودش بر اساس داده‌های بانک مرکزی و حجم معاملات شاپرکی کسب و کارهای اینترنتی و همچنین فروش خود این مجموعه داشته، اعلام کرده که سهم تجارت الکترونیکی در کشور به بیش از ۳.۲ رسیده است؛ عددی که نشان از رشد این نوع تجارت در کشور می‌دهد و البته مشخص می‌کند که هنوز ۹۶.۸ درصد بازار در اختیار بازار سنتی قرار دارد.

دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین بازیگر تجارت الکترونیکی در کشور در گزارش سال گذشته خود اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ با برخورداری از ۵۵ مرکز برای توزیع کالا، خدمات پس از فروش و ۳۲ محل جمع‌آوری کالای فروشندگان سراسر کشور، به توسعه مراکز زیرساختی و توان پردازشی خود ادامه داده‌است. در این گزارش همچنین تاکید شده که دیجی‌کالا سه مرکز پردازش اصلی در تهران دارد. مرکز دانش با مساحت ۵۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین مراکز پردازش در ایران و منطقه است. کالاهای سوپرمارکتی در مرکز شادآباد با مساحت ۳۵هزار متر مربع پردازش م‌شوند و مرکز بادامک با مساحت ۱۰هزار متر مربع به پردازش کالاهای بزرگ مقیاس اختصاص دارد.

محبوب‌ترین کالاها و بیشترین خریداران

آمارهای دیجی کالا نشان می‌دهد که همچنان گوشی موبایل محبوب‌ترین کالای کاربران دیجی کالا است و پس از آن مواردی چون «کفش»، «ماسک تنفسی»، «تلویزیون»، و «لپ‌تاپ» بیشترین کالاهایی بوده که توسط مشتریان در این وبسایت جستجو شده‌اند. وجود کالاهایی همچون گلدان، دستکش، شامپو در این میان قابل توجه است و کالای فرهنگی کتاب نیز در بین ۱۰ کالای بیشتر جستجو شده توسط کاربران دیجی کالا قرار دارد.

رتبه بندی استانی خریداران دیجی کالا در بین مناطق کشور تقریبا مانند سابق است. ساکنین پایتخت کما فی‌السابق بیشترین خریداران دیجی کالایی هستند و پس از آن ساکنین البرز، قم و یزد قرار دارند. مردم سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین خریداران سایت دیجی کالا هستند.

مشارکت در تولید محتوا برای دیجی کالا

مشارکت کاربران در سهم تولید محتوا برای کالاهای دیجی کالایی در سال گذشته رشد خوبی داشته است. در سال ۹۹ بیش از ۱۰ هزار و ۷۶۸ ویدیو توسط کاربران از کالاها در این وبسایت ثبت شده و بیش از ۱۲ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۳۰ نظر درباره کالاها توسط کاربران دیجی کالا درباره کالاها به ثبت رسیده است.

فروشندگان دیجی کالا

در سال ۹۹، هر فروشنده فعال مارکت‌پِلیس به‌طور متوسط ماهانه ۵۱۰ میلیون ریال فروش داشته است. در مهرماه سال ۹۹ یکی از فروشندگان مارکت‌پِلیس موفق شد ۵۸۰ میلیارد ریال بفروشد. این عدد رکورد فروشندگان مارکت‌پِلیس در یک ماه است.

کالاها و برندهای ایرانی با قدرت‌تر از همیشه

نکته حائز اهمیت در آمار فروش دیجی کالا حضور پرقدرت کالاهای ایرانی بوده به طوری که بر اساس آماری که ذکر شده حدود ۷۸ درصد فروش کالاها در این وبسایت متعلق به اجناس ایرانی بوده است. دیجی کالا همچنین ذکر کرده که ۶۱۵۶ برند ایرانی در این مجموعه به فروش کالاهای خود می‌پردازند.

آغاز پروژه کارآفرینی بومی و محلی یکی از اقدامات مهم دیجی کالا در سال ۹۹ بوده که به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

دیجی‌کالا امکان عرضه محصولات بومی روستاییان را در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود در حالی فراهم کرده که بحران ناشی از بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را با مشکل مواجه کرده است. در این میان، فروش کالاهای بومی و محلی در مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا با بیش از ۱۵۰ هزار فروشنده، علاوه بر اشتغال پایدار و توانمندسازی روستاییان، باعث تمرکززدایی و تسهیل دسترسی فروشندگان بالقوه در خارج از تهران و مراکز استان‌ها می‌شود. در حال حاضر تعداد کالاهای بومی و محلی در دیجی‌کالا از مرز ۴ هزار کالا و تعداد فروشنده‌ها نیز از یک هزار فروشنده عبور کرده است.

پرجستجوترین برندهای ایرانی در دیجی کالا نیز بدین شرح هستند: باربیکن، La Farrer، Guffer، سینه‌ره و سریتا هستند و اینطور که به نظر می‌رسد لوازم آرایشی-بهداشتی ایرانی در بین کاربران بیشترین محبوبیت را دارند. اما به طور کلی پرجستجوترین برندها در دیجی کالا به ترتیب سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا هستند و صعود شیائومی به رتبه دوم نشان از توجه کاربران ایرانی به اجناس این برند چینی دارد.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت گزارش‌ دیجی کالا در سال ۱۳۹۹ به این لینک مراجعه کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  34  =