موافقت دولت آمریکا با آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در ژاپن و کره‌ جنوبی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که برای کنگره ارسال کرده گفته است که ایران قادر خواهد بود به حساب‌های مسدود شده خود در کره جنوبی و ژاپن دست بیابد و از آن برای پرداخت به صادرکنندگان کالا از این دو کشور استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه، در یادداشت ارسالی برای کنگره در روز گذشته گفته است که ایران قادر خواهد بود به حساب‌های مسدود شده خود در کره جنوبی و ژاپن دست بیابد و از آن برای پرداخت به صادرکنندگان کالا از این دو کشور استفاده کند.

فری‌بیکن گفته است که دولت جو بایدن به توافق نهایی با حکومت ایران جهت رفع تحریم‌های وضع شده نزدیک می‌شود اما انتظار می‌رود اعضای جمهوریخواه کنگره تلاش کنند مانع از اجرای این برنامه شوند.

این نشریه می‌افزاید که کاهش فشار اقتصادی بر ایران با تشدید فعالیت آن "در تامین منابع مالی گروه‌های تروریستی و برنامه تولید اسلحه اتمی همزمان شده" و یادآور می‌شود که تحریم‌های وضع شده در دولت دونالد ترامپ "در صدد قطع درآمد رژیم ایران" برای دنبال کردن برنامه‌های آن بود.

حدود سه سال پس از آنکه باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، توافق اتمی با ایران را اعلام کرد، دونالد ترامپ با توصیف آن به عنوان "بدترین توافق در تاریخ آمریکا" از آن خارج شد و تحریم‌های شدیدی را به اجرا گذاشت.
جو بایدن در آن زمان معاون باراک اوباما بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  28