رشد ۹۹ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۹

مدیرکل دفتر نساجی، سلولزی، و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در صادرات پوشاک به رشد ۹۹ درصدی دست یافتیم و توانستیم رقم صدور این کالاها را از ۵۹ میلیون دلار به ۱۱۳ میلیون دلار برسانیم.

به گزارش بانکداری الکترونیک، «افسانه محرابی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، اظهار داشت: سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۰ درصد افزایش تولید پوشاک و سال ۹۹ نسبت به ۹۸ شاهد رشد ۲۵ درصدی بودیم.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان‌کرد: برای بهبود و مدیریت شرایط بازار پوشاک در سال ۹۷ ورود این کالا به کشور را ممنوع کردیم تا با افزایش کیفیت تولیدات داخلی، بازار آماده رقابت با کالای خارجی شود و شاهد توسعه صادرات در این زمینه باشیم.

محرابی با بیان اینکه صنعت تولید پوشاک سال‌ها از قاچاق آسیب دیده است، تصریح‌کرد: اگر در شرایط برابر مجوز واردات صادر شود، مشکلی برای تولیدات داخلی فراهم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این صنعت در چهار سال اخیر از رشد و پویایی برخوردار شده است، تاکید کرد: با تلاش صنعتگران برگزاری نمایشگاه در این زمینه برای ارائه آخرین دستاوردها می‌تواند کمک شایان توجهی برای این صنعت باشد.

محرابی تاکید کرد: صنعت پوشاک با اشتغال بالا و افزایش ارزآوری در ایران، رو به رشد و توسعه قرار گرفته و به‌زودی می‌تواند توجه جهان را به خود جلب کند.

در این نشست، همچنین «کامبیز معتمد وزیری» رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه نشان‌دهنده حیات و پویایی یک صنعت است، گفت: کمترین پیام این نمایشگاه در زمینه پوشاک و ملزومات آن، رشد و توسعه این صنعت است که می‌تواند شرایط را برای افزایش ارتباطات صنف‌ها، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و خریداران مهیا کند.

«ابوالقاسم شیرازی» رییس اتحادیه پوشاک نیز با بیان اینکه تولیدات پوشاک داخلی قابلیت برند شدن دارند، خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه دستاوردی برای به نمایش گذاشتن توان بالقوه صنعت پوشاک است تا مردم بتوانند به کالای با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی پیدا کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  3