توسعه بانک‌ صنعت و معدن از مسیر هوشمند سازی می گذرد

فرهاد دژپسند:

وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه مجمع عمومی بانک صنعت و معدن، توسعه این بانک را از مسیر هوشمند سازی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از شادا، به نقل از بانک رفاه، دکتر فرهاد دژپسند در سخنان خود، با تأکید بر اینکه بانک صنعت و معدن می بایست در جهت مدرنیزه کردن و حرکت در مسیر هوشمند سازی فرآیندهای خود حرکت کند، اظهارداشت: به نظر من حرکت بانک صنعت و معدن در زمینه دیجیتالیزه کردن فرآیندها و در راستای هوشمند سازی، تا حدی قابل قبول اما نیازمند سرعت بیشتر است.

وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه بانک صنعت و معدن کار های خودش را در خصوص حاکمیت شرکتی انجام داده است گر چه، باید منتظر ماند تا در عمل، نتایج آن نیز پدیدار شود.

دژپسند با بیان اینکه بانک صنعت و معدن باید برای تأمین مالی گسترده، یک برنامه و نقشه راه داشته باشد، افزود: این بانک باید اثر انتشاری رشته فعالیت های خود را احصاء کرده و در این خصوص با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری متقابل داشته باشد و اتفاقاً نتایج آن را هم به اطلاع  عموم برساند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در مجموع و با عنایت به گزارش قرائت شده می توان گفت، با توجه به محدودیت ها، چه در خصوص افزایش سرمایه و چه تسهیلات ارزی، بانک صنعت و معدن عملکرد قابل قبول و مثبتی داشته است که از این لحاظ فعالیت مدیران و کارکنان بانک جای تقدیر دارد.

دژپسند ادامه داد: البته باید پذیرفت با توجه به نظام ها و نظارت های موجود؛ عملاً میزان ریسک پذیری مدیران بانکی کاهش پیدا کرده است، این در حالی است که مدیران نظام بانکی برای دستیابی به اهداف تعیین شده، حتماً باید ریسک کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه با تأکید بر اینکه با توجه به تنگناهای اخیر، نظم و انضباط مالی باید سرلوحه نظام بانکی کشور قرار گیرد، تصریح کرد: انحراف بودجه ای در چنین شرایطی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دژپسند در پایان  با اشاره به عملکرد این بانک در سال مالی گذشته گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد جهش عملکردی بانک صنعت ‌و معدن  باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  20