آسان پرداخت بابت هر سهم ۸۰ریال سود تقسیم کرد

افزایش سرمایه آپ به 555 میلیارد تومان

امروز، پنجشنبه در آخرین روز تیر ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی بطور فوق‌العاده آسان پرداخت در محل شرکت برگزار و علاوه بر تقسیم سود 8 تومانی به ازای هر سهم، با افزایش سرمایه شرکت از 265 میلیارد تومان به 555 میلیارد تومان موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در این مجمع که با حضور 87 درصدی سهامداران  برگزار شد، نتایج عملکرد شرکت آسان پرداخت پرشین در سال مالی منتهی به 1399.12.30 مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا اسکندریون، مدیرعامل آسان پرداخت در این رویداد گفت: چشم انداز آسان پرداخت تبدیل شدن به مجموعه ای از مورد اعتمادترین و نوآورترین شرکت های صنعت پرداخت با ارائه بهترین، بروزترین و متنوع ترین خدمات به مشتریان در بازار است. یکی از اهداف اصلی شرکت این است که سال آینده در صنعت پرداخت رتبه اول سهم بازار را در اختیار خود داشته باشد. ماموریت آسان پرداخت نیز تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی در شکل دهی به جامعه بدون پول نقد است.

اسکندریون در ادامه با اشاره به خدمات اصلی شرکت در حوزه پرداخت الکترونیک در چهاربخش گفت: پایانه های فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی، یو اس اس دی و اپلیکیشن آپ، چهار بخش مجزا از فعالیت های شرکت آسان پرداخت است. در قسمت پایانه‌های فروشگاهی چیزی بالغ بر ششصد هزار پایانه فعال در کل کشور نصب شده است. در این حوزه آسان پرداخت سعی کرده است از بهترین برند پایانه‌های موجود در بازار برای ارائه سرویس با کیفیت‌تر به مشتریان خود بهره ببرد.

مدیر عامل آسان پرداخت در مورد اپلیکیشن آپ نیز افزود: اپلیکیشن آپ چیزی بالغ بر 45 میلیون دانلود و 14 میلیون کاربر فعال دارد که به طور ماهانه از سرویس های آن استفاده می کنند. آپ با امکانات متعدد در حال حاضر با اختلاف زیادی از سایر رقبا بزرگترین سوپر اپلیکیشن کشور است. سال گذشته محصولات و سرویس‌های زیادی به آپ اضافه شد. سرویس پرداخت مستقیم و Direct debit، سرویس پیچک، احراز هویت غیرحضوری سجام و خمات گردشگری و همچنین سرویس های متعدد حوزه خودرو از جمله خلافی خودرو و کرایه تاکسی در تهران و سرویس مترو و شارژ کارت مترو و خرید بلیط تک سفره از طریق اپلیکیشن آپ قابل ارائه است. در حوزه بورس نیز سرویس های متعددی به اپلیکیش آپ اضافه شده است. همچنین در سال های اخیر حدود 99 میلیارد تومان کمک از طریق اپلیکیشن و USSD برای مجموعه های خیریه جمع آوری شد.

سهم آسان پرداخت از بازار پرداخت

وی خاطر نشان کرد: آسان پرداخت 12درصد از سهم تراکنش های پرداخت الکترونیک سال 1399 را به خود اختصاص داد و بین شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت در رتبه چهارم قرار گرفت. آپ در کارتخوان های فروشگاهی چیزی حدود 10درصد تراکنش‌ها و در حوزه پذیرندگان اینترنتی 28درصد این بازار را در اختیار دارد و در تراکنش‌های موبایلی با 21درصد در رتبه دوم این صنعت قرار می گیرد.

سهامداران شرکت

سهامداران عمده مجموعه در پایان سال ۱۳۹۹ آقایان مهدی شهیدی ۲۵درصد، حامد منصوری ۲۴درصد، شرکت گسترش فن آوری های نوین ۱۸درصد، موسسه صندوق رفاه و تامین آتیه ۱۸درصد و سایر سهامداران چیزی حدود ۱۵درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند.

70 میلیون تراکنش کارت به کارت ماهانه

اسکندریون با اشاره به سرویس مهم کارت به کارت آپ گفت: در حوزه کارت به کارت، آسان پرداخت تمامی بانک های مبدا را بجز دو بانک پشتیبانی می کند. امروز شرکت آسان پرداخت به عنوان یکی از شرکت های پیشرو، سرویس کارت به کارت خود را روی هاب فن آوران شاپرک برده است. این اتفاق خوبی است و به طور ماهانه میانگین 70 میلیون تراکنش کارت به کارت با کف کارمزد 600 تومان از طریق آپ انجام می شود. بیش از 42 میلیارد تومان کارمزد این سرویس است که در شبکه بانکی توزیع می شود ولی تا به امروز چیزی از این مبلغ سهم آسان پرداخت نشده است.

جایگاه شرکت در بورس

مدیرعامل آسان پرداخت تاکید کرد: در سال گذشته میانگین حجم معاملات انجام شده سهام آسان پرداخت، روزانه حدود شش میلیون سهم بود. ارزش شرکت در پایان سال 99 به میزان 4800 میلیارد تومان رسید و میانگین دفعات معامله روزانه 2270 معامله در روز بود.

از سال 1395 که سهام آپ در بورس عرضه شد شرکت سه دوره افزایش سرمایه داشت و به ترتیب 32درصد و 100درصد و در سال 1397 میزان 32.5درصد افزایش سرمایه اجرا شده که در مجموع سرمایه ثبتی شرکت را به 265 میلیارد تومان رساند.

رتبه‌های آسان پرداخت

مدیر عامل آسان پرداخت با اشاره به اینکه در آخرین رتبه بندی نشریه نیلسون ریپورت، آسان پرداخت در رتبه 23 قرار گرفت گفت: در IMI100 در سال های اخیر به طور میانگین رتبه آسان پرداخت 50 بوده است.

امروز، بعد از مجمع عادی، مجمع عمومی به طور فوق العاده برگزار شد که در پایان این مجمع علاوه بر اینکه پاداش اعضای هیات مدیره صفر ریال تعیین شد، با تقسیم 8 تومان سود به ازای هر سهم و افزایش سرمایه از مبلغ 265 میلیارد تومان به 555 میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت شد.

 

منبع: روابط عمومی آسان پرداخت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70