صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصادی خود را به روز رسانی کرد

صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۲۱ را به روز رسانی کرد که در آن تخمین رشد اقتصادی برای آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند ارتقا داده شده اما رشد اقتصادی جهان دست نخورده باقی مانده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از فرانس ۲۴، صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۱ را به روز رسانی کرد که در آن تخمین رشد اقتصادی برای آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند ارتقا داده شده اما پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه کاهش داده شده است.

همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در این به روز رسانی همان ۶ درصدی که قبلاً پیش‌بینی شده بود باقی مانده است.

تفاوت بین رویکرد صندوق در مورد کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بیشتر به میزان دسترسی به واکسن کرونا و تداوم حمایت‌های مالی مرتبط است. در حالی که کشورهای در حال توسعه در هر دو زمینه با چالش‌هایی روبرو هستند، واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته با قدرت انجام شده و حمایت مالی هنوز ادامه دارد.

طبق گزارش «گیتا گوپیتا»، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول حدود ۴۰ درصد جوامع پیشرفته کاملاً واکسینه شده‌اند در حالی که در جوامع در حال توسعه تنها ۱۱ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

به این ترتیب صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ را ۰.۶ درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی افزایش داد و به ۷ درصد رساند و پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۲ را ۱.۴ درصد بالا برد و به ۴.۹ درصد رساند.

بزرگترین افزایش در پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی صندوق بین‌المللی پول به انگلستان رسید. صندوق پیش‌بینی قبلی خود را ۱.۷ درصد بالا برد و اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ اقتصاد انگلستان ۷ درصد رشد خواهد کرد.

همچنین در این چشم‌انداز جدید پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داده شد و پیش‌بینی رشد اقتصادی ژاپن ۰.۵ درصد کاهش یافت.
منبع: مهر 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  7  =