ارزش دارایی های بیت کوین کمپانی تسلا چقدر است؟

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، شرکت تسلا متحمل ۲۳ میلیون دلار کاهش ارزش مربوط به دارایی‌های بیت کوین خود شده است. تسلا در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید دارایی‌های دیجیتال خود هزینه کرده و ۲۷۲ میلیون دلار نیز از فروش ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla)، درباره کل دارایی‌های بیت کوین (Bitcoin) این شرکت خودروهای الکتریکی صحبت کرد.

ایلان ماسک به تازگی در توئیتر اعلام کرد که این غول فناوری نزدیک به ۴۲۰۰۰ عدد بیت کوین در سبد دارایی‌های خود دارد.

در زمان نگارش این مطلب، بر اساس داده‌های سایت کوین گیکو (CoinGecko)، قیمت هر بیت کوین در حدود ۳۸۵۵۹ دلار می‌باشد که در نتیجه نشان می‌دهد ارزش دارایی‌های بیت کوین کمپانی تسلا بیش از ۱.۶۰ میلیارد دلار است.

ماسک شخصاً نیز صاحب بیت کوین است و دیگر شرکت معروفش، شرکت هوافضا اسپیس ایکس (SpaceX)، بیت کوین را نیز در ترازنامه خود دارد.

بر اساس به روزرسانی گزارشات مالی این شرکت، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، تسلا متحمل ۲۳ میلیون دلار کاهش ارزش مربوط به دارایی‌های بیت کوین خود شده است.

این سند نشان می‌دهد که تسلا در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار برای خرید دارایی‌های دیجیتال خود هزینه کرده و ۲۷۲ میلیون دلار نیز از فروش ارزهای دیجیتال درآمد کسب کرده است.

اعتقاد بر این است که نظرات عمومی مختلف ایلان ماسک در مورد بیت کوین و به طور کلی فضای رمزارزها، منجر به برخی از تغییرات چشمگیر قیمتی در این دارایی دیجیتال و بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ شده است.

 پذیرش دوباره بیت کوین

وی صریحا اعلام کرده است که تسلا به احتمال زیاد بار دیگر پذیرش پرداخت‌های بیت کوین را آغاز می‌کند، البته به شرطی که فرآیند استخراج رمزارز با محیط زیست سازگارتر شود.

او می‌گوید که یک تغییر قابل توجه از استفاده از زغال سنگ به عنوان سوخت به سمت انرژی تجدیدپذیر در حال انجام است.

وی گفت: من می‌خواهم کمی دقت را بالا ببرم تا بتوان به طور قطعی تأیید کرد که درصد مصرف انرژی تجدیدپذیر به احتمال زیاد ۵۰ درصد یا بیشتر از آن است و روند رو به رشدی نیز در آن وجود دارد. در این صورت تسلا پذیرش بیت کوین را از سر می‌گیرد.

 

 

منبع: xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  9