احتمال سو استفاده از سیستم جدید مراقبتی اپل

ابراز نگرانی مدیر واتس‌اپ؛

یک روز پس از این که شرکت اپل تایید کرد قصد دارد از نرم افزار جدیدی برای شناسایی موارد سوءاستفاده از کودکان در تصاویری که از آیفون به سرویس ابری آی کلود بارگزاری می شود استفاده کند، مدیر واتس‌اپ نسبت به این برنامه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، ویل کت کارت، مدیر واتس‌اپ در رشته توییتی اعلام کرد اپل یک سیستم مراقبتی را ساخته و اداره می کند که می تواند به راحتی برای اسکن محتوای خصوصی برای هر آنچه که این شرکت یا دولتی تصمیم می گیرد کنترل کند، استفاده شود. وی همچنین نسبت به احتمال سوءاستفاده از این سیستم در چین یا کشورهای دیگر یا سوءاستفاده از آن توسط شرکتهای سازنده جاسوس افزار ابراز نگرانی کرد.

بر اساس گزارش انگجت، سخنگوی اپل اظهارات کت کارت درباره این نرم افزار را رد و خاطرنشان کرد که کاربران می توانند تصاویر آی کلود را غیرفعال کنند. اپل همچنین اعلام کرده که این سیستم بر مبنای پایگاه داده تصاویر مرکز ملی کودکان مفقود و آسیب دیده و سازمانهای دیگر آمریکا طراحی شده و امکان ندارد به شکل دیگری عمل کند.

شرکت اپل روز جمعه اعلام کرد سیستم چک تصاویر پیش از بارگزاری آنها به آی کلود را بر مبنای کشور به کشور و بر اساس قوانین محلی راه اندازی خواهد کرد. این سیستم ابتدا در آمریکا راه اندازی می شود.

گروههای ایمنی کودکان از اپل برای این که مانند فیس بوک، مایکروسافت و گوگل اقداماتی را برای مقابله با سوءاستفاده از کودکان در پیش می گیرد، تمجید کردند اما چک تصاویر در آیفون پیش از بارگزاری شدن آنها در آی کلود نگرانیهایی را مطرح کرده است. شرکتهای فناوری دیگر تصاویر را پس از این که به سرورهایشان بارگزاری شدند، بررسی می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  8