آمریکا به دنبال وضع قانون مالیاتی رمزارزها

وزیر خزانه داری آمریکا شخصا در حال لابی با قانون گذاران در رابطه با وضع قانون مالیاتی رمزارزها است.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از اسوشیتدپرس، در حالی که دولت بایدن در تلاش است تا منابع مالی لازم برای لایحه حمایتی عظیم یک تریلیون دلاری را تامین کند، توجه ژانت یلن- وزیر خزانه داری- به سمت گرفتن مالیات از بازار رمزارزها جلب شده است که طبق آخرین برآوردها، حجم جهانی آن اکنون به حدود ۱۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است. یلن در روزهای اخیر شخصا در حال رایزنی با سناتورها و نمایندگان کنگره بوده است تا آن ها راب هتصویب لایحه مالیاتی مجاب کند. طبق گزارشات، دولت بایدن می خواهد حدود ۲۸ میلیارد دلار درآمد مالیاتی از این بازار داشته باشد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، با اشاره به ضرورت بررسی طرح اخذ مالیات از رمزارزها در سنا و کنگره گفته است این کار در رسیدن به تعادل در نظام مالیاتی مفید خواهد بود. اندرو بیتس در عین حال افزود که کاخ سفید نگرانی برخی قانون گذاران در خصوص اعطای معافیت های مالیاتی به برخی فعالان حوزه رمزارزها را درک می کند.  

از سوی دیگر یک سناتور ارشد جمهوری خواه گفته است از شفافیت بیشتر در لایحه رمزارزها در سنا حمایت می کند. راب پورتمان، با بیان اینکه حوزه رمزارزها حوزه جدیدی است، افزود: باید نگرانی های استخراج کنندگان، معامله گران، سرمایه گذاران، واسطه ها، توسعه دهندگان زیرساخت های معاملاتی و فعالان نرم افزارها را بشنویم.  

کمیته مشترک مالیاتی آمریکا هشدار داده است لایحه مالیاتی جدید دولت می تواند پنج میلیارد دلار به درآمد مالیاتی این کشور خسارت بزند. هنوز مشخص نیست چه زمانی مجلس سنا در خصوص این لایحه رای گیری خواهد کرد اما احتمالا چاک شومر- رهبر اکثریت دموکرات ها در سنا- تا پایان هفته دیگر از نسخه اولیه طرح رونمایی کند. با وجود در اختیار داشتن اکثریت مجلس نمایندگان و سنا توسط دموکرات ها، انتظار نمی رود لایحه نهایی زودتر از فصل پاییز برای تصویب به کنگره فرستاده شود.  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3