آزادی مشروط رییس هیات مدیره سامسونگ

لی جائه یونگ، نایب رییس هیات مدیره شرکت سامسونگ الکترونیکس که به دلیل رشوه، اختلاس و اتهامات دیگر به زندان محکوم شده است، واجد دریافت آزادی مشروط شناخته شد و روز جمعه از زندان آزاد می شود.

به گزارش بانکداری الکترونیک، وزارت دادگستری کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم برای دادن آزادی مشروط به لی جائه یونگ نتیجه بازبینی کامل عوامل مختلف از جمله احساسات عمومی و رفتار خوب وی در زندان بوده است.

لی جائه یونگ ۵۳ ساله که در زمینه پرداخت رشوه به دوست پارک گئون هی، رییس جمهور سابق کره جنوبی متهم شناخته شد، ۱۸ ماه از مجازات ۳۰ ماه زندان خود را سپری کرده است. وی در ابتدا یک سال از پنج سال مجازات حبس را از اوت سال ۲۰۱۷ تحمل کرده بود که بعدا معلق شد. سپس تصمیم دادگاه تغییر کرد و در حالی که مدت محکومیت حبس وی کاهش داده شد اما در ژانویه امسال دوباره به زندان بازگشت.

حمایت از آزادی مشروط وی از نظر سیاسی و عمومی و از سوی جامعه تجاری در بحبوحه نگرانیها نسبت به عدم اتخاذ تصمیمات استراتژیک در این غول فناوری کره ای سامسونگ رشد کرده است.

اگرچه اداره روزمره بزرگترین سازنده تراشه حافظه و تولیدکننده تلفن هوشمند جهان در غیاب وارث این شرکت دچار اختلال نشده اما منابع این شرکت می گویند تصمیمات در خصوص سرمایه گذاریهای مهم و پروژه های ادغام و خرید باید توسط لی گرفته شوند. به خصوص تصمیم در خصوص مکان کارخانه آمریکایی ۱۷ میلیارد دلاری برای تولید تراشه های پیشرفته در انتظار بازگشت وی مانده است در حالی که کمبود جهانی تراشه وجود دارد و رقیبانی مانند شرکتهای TSMC و اینتل سرمایه گذاریهای بزرگی انجام می دهند.

فدراسیون صنایع کره که یک گروه لابی کسب و کار بزرگ است، در بیانیه ای از تصمیم برای اعطای آزادی مشروط به لی استقبال کرد.

بازگشت لی به کار باید مورد موافقت وزیر دادگستری قرار گیرد زیرا طبق قانون، کار کردن افراد با محکومیتهای خاص برای شرکتهای مرتبط با محکومیتهای مذکور به مدت پنج سال ممنوع است.

به گفته کارشناسان حقوقی، لی احتمالا این موافقت را دریافت می کند زیرا میزان مبلغ اختلاس شده تقریبا بازپرداخت شده است.

بزرگترین شرکتهای کره جنوبی همچنان توسط خانواده های موسس آنها اداره می شوند و سابقه نداشته است که کنترل آنها به افراد بیرون از خانواده سپرده شود حتی هنگامی که یک عضو ارشد خانواده زندانی شده است.

در حالی که نظرسنجی ها نشان می دهد حدود ۷۰ درصد از آزادی مشروط لی حمایت می کنند اما بسیاری از گروههای مدنی مخالف بوده و دولت کره جنوبی را به دلیل نارضایتی از فساد در میان نخبگان سیاسی و تجاری به ریاکاری متهم می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مشکلات حقوقی لی تنها به رشوه محدود نیست. وی همچنین به اتهام کلاهبرداری و دستکاری قیمت سهام در ارتباط با ادغام دو شرکت سامسونگ در سال ۲۰۱۵، تحت محاکمه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42