طراحی همراه بانک جعلی در اصفهان/متهم دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با طراحی اپلیکیشن جعلی همراه به نام یکی از بانک‌های رسمی، اقدام به برداشت از حساب مشتریان این بانک می‌کرد، خبرداد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از دانلود و بارگزاری همراه بانک یکی از بانک‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک مورد نظر خود و دانلود برنامه از گوگل پلی و نصب و ارائه کلیه دسترسی‌ها به برنامه مذکور متوجه شدم علاوه بر اینکه اپلیکیشن مربوطه خدمات بانکی را ارائه نمی‌کند، کل موجودی حسابم که ۳۵۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سوءاستفاده از نام همراه بانک مربوطه و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه از طریق سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان با اعلام خبر شناسایی و دستگیری طراح همراه بانک جعلی در عملیات کارشناسان این پلیس گفت: به شهروندان هشدار می‌دهیم از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتورهای جست‌وجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کنند خودداری و اپلیکیشن‌های بانکی را صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه دریافت و استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −    =  8