طلاق ثروت بیل گیتس را کاهش داد

بنیان گذار مایکروسافت پس از جدایی از همسرش به رتبه پنجم ثروتمندان جهان رفت.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از فوربس، بیل گیتس- بنیان گذار مایکروسافت و میلیاردر مشهور آمریکایی- پس از جدایی از همسرش رتبه سومین فرد ثروتمند جهان را از دست داده و به رتبه پنج رفته است. بیل گیتس پس از جدایی از همسر خود- ملیندا- مجبور شد بخشی از سهام مایکروسافت را به وی انتقال کند که در نتیجه همین اتفاق وی اکنون با ۱۲۹.۶ میلیارد دلار ثروت به پنجمین فرد جهان پس از مارک زاکربرگ- بنیان گذار فیس بوک- با ۱۳۰.۳ میلیارد دلار ثروت تبدیل شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت سرمایه گذاری وی با نام کانادا اینوستمنت حدود ۲.۴ میلیارد دلار سهام شرکت مایکروسافت را به ملیندا منتقل کرده است. پیش از این نیز همسر سابق بیل گیتس حدود ۳.۲ میلیارد دلار از بیل گیتس دریافت کرده بود.  

تصمیم بیل و ملیندا گیتس برای جدایی از یکدیگر پس از ۲۷ سال زندگی مشترک در ماه می اعلام شد اما به طور رسمی این اتفاق حدود دو هفته پیش افتاد.  

در سال های اخیر بیل گیتس تا حد زیادی از کورس رقابت با دیگر ثروتمندان جهان عقب مانده و در سال جاری نیز هیچ گاه به جایگاه ثروتمندترین فرد جهان نرسیده است. پیش بینی می شود با توجه به کناره گیری وی از مایکروسافت، کماکان شاهد کاهش رتبه وی در فهرست ثروتمندان جهان باشیم.

بیل و ملیندا گیتس تا پیش از جدایی از یک دیگر یک بنیاد خیریه تاسیس کرده بودند که بیشتر روی فقرزدایی متمرکز است. آن ها در یک مورد تنها دو میلیارد دلار از ثروت خود را برای اجرای پروژه‌های مقابله با مالاریا اهدا کردند. آن ها همچنین ۲.۵ میلیارد دلار از ثروت خود را وقف هزینه‌های لازم تولید و تزریق واکسن به کودکان ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته کرده اند. مشخص نیست سرنوشت این بنیاد پس از این جدایی چه خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  ⁄    =  5