نخستین نشست «گفتمان جوانان ایران کیش» به مناسبت روز جوان

نخستین نشست گفتمان دهه هفتاد و هشتادی ایران کیش به مناسبت روز جوان و با حضورجوانترین اعضای واحدهای مختلف شرکت دراین رده سنی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تورج آروان مدیر روابط عمومی ایران کیش دراین نشست با بیان اینکه، شرکت همواره تلاش داشته ورود و جذب جوانان در سازمان را تسهیل کند گفت: به جز برخی از مشاغل کلیدی، جوانانی که بعد از پایان تحصیلاتشان، تجربه کاری نداشتند با آموزش های لازم دردرون سازمان، جذب ایران کیش شدند تا از توانایی و پتانسیل آن ها در آینده استفاده شود. همه شما دهه هفتاد و هشتادی هایی که درایران کیش شاغل هستید انسانهای توانمندی بودید که برای پرورش هرچه بیشتر آن در سازمان نیز همت گماشته می شود.

وی گفت: ایران کیش، جذب وفرصت دادن به جوانان را بخشی از مسئولیت اجتماعی خود می داند. بسیاری ازکسانی که امروز پست های کلیدی سازمان را دارند از سنین پایین در شرکت، رشد یافته، مسئولیت های بیشتر را پذیرفته تا به امروز رسیدند.

آروان با اشاره به اینکه جوانی در کنار نشاط و امید می تواند گهگداری توام با بلندپروازی های نه چندان منطقی هم باشد افزود: افراد در این سن، در کنار انگیزه جوانی و میل به یادگیری و پیشرفت، باید دید واقع بینانه نسبت به آینده خود داشته باشند. به عبارتی جوانی که در سازمان استخدام می شود نسبت به دو تا پنج سال آینده خود نه باید دید منفعلانه و نه دید دست نیافتنی داشته باشد. مراحل ترقی گام به گام پیش می رود و یکباره اتفاق نمی افتد. البته پیشرفت در زمینه کاری به مسائل متعددی هم برمی گردد قطعا بخشی از آن به غیر از خود شخص هم بستگی دارد و به مدیران و همکاران سازمانی او نیز مرتبط است.

مدیر روابط عمومی ایران کیش افزود: برای حضور در صنعت پرداخت در کنار کتاب و دانشگاه، تجربه و آموزش سازمانی لازم است از همینرو ایران کیش همواره موضوع آموزش به پرسنل خود را از جمله جوانانی که جذب می کند در دستور کار دارد.

آروان خاطر نشان کرد: امروز بیشتر بخش های ایران کیش از نیروهای جوان استفاده می کنند. از سویی نیز شرکت همواره سعی داشته تا از آنان پشتیبانی کند نه تنها مانع ادامه تحصیل آنان نشده بلکه به طرق مختلف از آن ها نیز حمایت کرده و یا در روزهایی مثل روز دانشجو تقدیر به عمل آورده و حتی به شاگرد اول ها پاداش داده است . این درحالی است که خیلی از شرکت ها دانشجو جذب نمی کنند و یا مانع تحصیل جوانان می شوند اما به دور از شعار، ایران کیش به دانشجویان شاغل خود بها داده و پیشرفت آن ها را پیشرفت خود می داند.

*نگاه ویژه ی سازمان به پرسنل جوان

صمد شاهسونی رئیس اداره آموزش و توسعه ایران کیش نیز در این نشست گفت: آنچه که باعث می شود تا ما از جذب و استخدام قشر جوان استقبال کرده و همواره، سازمان خود را موظف به حمایت از آن ها بدانیم علم به انگیزه و شور و خلاقیت آنان است. میل به پیشرفت آن ها قطعا باعث پیشرفت سازمان نیز می شود.

شاهسونی گفت: امروزه جوان ها نگاه متفاوتی به اشتغال و پیشرفت دارند، برای همین هم از آن ها توقع نمیرود تا از خواست های سنتی پیشین سازمانی تبعیت کنند. ما میدانیم که علائق و انگیزه ها و توقعات شما با یک نسل قبل از شما متفاوت است. برای همین تلاش کرده ایم به این موضوع در مجموعه ایران کیش احترام بگذاریم.

شاهسونی گفت: شما انگیزه های بیشتر با اهدافی بلندتر دارید و ایران کیش نیز محیط بسیار مناسبی برای رشد و رسیدن شما به اهدافتان می باشد. به عبارتی دیگر، ایران کیش فرصت بروز خلاقیت را در اختیار کارکنان جوان خودش قرار می دهد.

وی افزود: برای انجام کار درست باید شایستگی کسب کنیم. شایستگی دارای دو بال دانش و مهارت انجام کار می باشد، یعنی فرد هم به صورت عملی توانایی انجام کار را داشته باشد و هم به صورت تئوریک از فرآیند کار خود آگاه باشد.  هر شخصی که این دو بال را درست پیش ببرد و در کار منفعل نباشدحتی اگر از لحاظ پست و جایگاه سازمانی ارتقا پیدا نکند قطعا امکان پیشرفت را خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش ایران کیش گفت: متاسفانه رشد و پیشرفت شغلی در ایران درست تعریف نشده است و همه آن را به معنای ارتقای پست سازمانی می دانند نه ارتقای دانش و کارایی. اینکه شخص، به لحاظ شغلی کارمند باشد، اما تبدیل به کارمندی شود که مرجع و مبدا حل مشکلات یا بهبود امور در حوزه ی شغلی خود لقب بگیرد طبیعتاً مورد احترام واقع خواهد شد. الزاما پیشرفت به معنای تغییر جایگاه شغلی در چارت سازمانی نیست. در واقع ما باید نسبت به دیروز خودمان، فرد بهتری بوده و بهبود را درعملکرد خود احساس کنیم. اگر هر روز دانش خود را بهبود ببخشیم آن وقت این خود سازمان است که دائم به ما رجوع می کند به عبارتی سازمان به ما وابسته می شود و نه ما به سازمان .

وی با بیان اینکه توجه ایران کیش به تحصیل آکادمیک و آموزش کارکنانش قابل تقدیر است گفت: مدیریت عامل تاکید زیادی روی توسعه سرمایه های انسانی شرکت دارند و مکرراً از ما می خواهند تا برای جوانان و کارکنان شرکت برنامه های توسعه ای تدوین و اجرا نماییم.

*گپ و گفت با دهه هفتادوهشتادی ها

در ادامه این نشست افراد شرکت کننده ضمن معرفی خود به بیان خواسته هایشان از ایران کیش پرداختند و پیشنهادهایی را برای تحقق اهداف سازمانی مطرح ساختند.

لزوم انتقال تجربه، نقش جوانان در تصمیم سازی ها و جهت دادن به اهداف، انگیزه بالای جوانان و تاثیر آن در پیشرفت سازمان از جمله سایر موارد مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است در آغاز این جلسه ، شرکت کنندگان یک دقیقه به یاد مرحوم مسعود ناظری از همکاران قدیمی و با اخلاق ایران کیش در دفتر استان فارس سکوت کردند.

 

منبع: روابط عمومی ایران کیش

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  −    =  74