چرا سکه گران شد؟

نائب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت سکه و طلا براساس نرخ ارز و انس جهانی تعیین می‌شود که با توجه به رشد قیمت ارز در روزهای گذشته، شاهد سیر صعودی بهای سکه و طلا بودیم.

به گزارش بانکداری الکترونیک، «محمد کشتی‌آرای» درباره تعطیلی اصناف در روزهای آینده افزود: با توجه به اینکه همه اصناف در روزهای آینده به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل است، واحدهای صنفی طلا نیز تعطیل خواهد بود. 

وی گفت: با وجود تعطیلی بازار، قیمت‌ها در جریان است و نرخ طلا و سکه به دلیل اعلام انس جهانی تعیین و اطلاع‌رسانی می‌شود. 

نائب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره رشد قیمت سکه در روزهای اخیر و ورود قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان اظهار داشت: قیمت سکه و طلا براساس نرخ ارز و انس جهانی تعیین می‌شود و چون این دو در روزهای اخیر رشد قیمت داشتند، بنابراین شاهد افزایش بهای سکه و طلا بودیم. 

وی ادامه‌داد: از آنجایی که در تابستان تقاضا برای خرید دلار افزایش می‌یابد، در نتیجه رشد قیمت ارز را در بازار داریم.

کشتی آرای با اشاره به کاهش داد و سندها، گفت: هر ساله در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین‌(ع) کاهش داد و ستدها در بازار طلا رخ می‌دهد، اما این امر تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد. 

وی پیش‌بینی درباره قیمت طلا و سکه را دشوار دانست و افزود: با توجه به تعطیلی چند روز آینده نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

در ساعت ۱۳ روز گذشته (یکشنبه) ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به شنبه به رقم ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین دیروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیزروز گذشته یک‌هزار و ۷۸۰ دلار و ۵۰ سنت قیمت خورد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =