همکاری تیک تاک با پلتفرم پخش موسیقی مبتنی بر بلاکچین

تیک تاک (TikTok)، که اخیراً به پر دانلود ترین برنامه جهان تبدیل شده است، پروژه مبتنی بر بلاک چین Audius را به عنوان اولین شریک خود در زمینه پخش موسیقی انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از یوتودی، رسانه اجتماعی تیک تاک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین آودیوس (Audius) را به عنوان نخستین شریک خود در زمینه پخش موسیقی انتخاب کرد.

هنرمندانی که از تیک تاک استفاده می‌کنند، می‌توانند موسیقی‌های خود را از طریق بخش صداهای تیک تاک منتشر کنند.

گفتنی است که برنامه آودیوس، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به آمار ۵ میلیون کاربر ماهانه رسیده و از این حیث یکی از پرکاربردترین برنامه‌هایی باشد که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند.

به غیر از تعداد بیشماری از هنرمندان ناشناخته، این برنامه همچنین توانسته نام های بزرگی مانند دی جی اسکریلکس (DJ Skrillex) آمریکایی را نیز به خود جلب کند.

Spotify، بزرگترین پلتفرم پخش موسیقی در جهان با حدود ۳۶۵ میلیون کاربر فعال، دائماً به دلیل پرداخت دستمزد کم به هنرمندان با انتقاد مواجه می شود.

در همین حال، Audius به هنرمندان این امکان را می دهد تا قوانین خود را در مورد درآمدزایی به جای پرداخت مستقیم به آنها تعیین کنند.

هنرمندان از توکن AUDIO استفاده می کنند که می تواند برای کسب درآمد از طریق استیک کردن استفاده شود.

در ماه مارس (اسفند ۹۹)، Audius همچنین ادغام توکن های غیر مثلی (NFT) را اعلام کرد که می توانند به عنوان ابزاری برای کسب درآمد نیز عمل کنند.

فارست براونینگ (Forrest Browning)، یکی از بنیانگذاران Audius، به رولینگ استون گفت که سهم بزرگی از کاربران این برنامه به بلاک چین اهمیتی نمی دهند: به نظر من شاید ۹۵ درصد از کاربران ما اصلا نمی دانند که ما بر روی بلاک چین کار می کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −    =  36