رییس بانک مرکزی آمریکا چه کسی می شود؟

انتظار می رود در روز جهانی کار، گزینه مد نظر جو بایدن برای هدایت فدرال رزرو معرفی شود.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، به نظر می رسد که دولت بایدن از عملکرد جروم پاول- رییس کنونی بانک مرکزی آمریکا- رضایت دارد تا جایی که طبق گفته منابع آگاه در وزارت خزانه داری، ژانت یلن- وزیر خزانه داری- که خود نیز سابقه ریاست بر فدرال رزرو را در دوره زمامداری باراک اوباما در کارنامه دارد، از تمدید ریاست پاول بر بانک مرکزی آمریکا حمایت کرده است. هنوز جو بایدن- رییس جمهور- گزینه خود را برای این سمت مهم اعلام نکرده است اما انتظار می رود که وی در روز جهانی کار گزینه خود را معرفی کند.  

جروم پاول برخلاف شماری از مدیران رده بالای فدرال رزرو گفته که هنوز برای پایان به سیاست انبساطی بانک مرکزی زود است چرا که اگرچه مخارج خانوارها و اشتغال زایی نسبت به چند ماه قبل در وضعیت بهتری قرار دارد اما شرایط در مقایسه با قبل از بحران آشکارا بد است و تا زمانی که مردم اطمینان لازم از غلبه بر همه گیری را به دست نیاورند خبری از احیای کامل نخواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا در دوران ریاست پاول نرخ بهره را به بازه صفر تا ۰.۲۵ درصدی کاهش داده که این رقم پایین ترین نرخ بهره معاصر تاریخ پولی آمریکا بوده است.

پاول در سال ۲۰۱۸ و در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سمت ریاست فدرال رزرو منصوب شد اما اختلاف نظر بین دوطرف خیلی زود مشخص شد تا جایی که ترامپ بارها و بارها از پاول و عملکرد بانک مرکزی انتقاد کرد.  

ترامپ یک بار در انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در دوره پاول گفته بود: (مدیران فدرال رزرو) به قدر کافی  کار نکرده‌اند و سریع هم تصمیم نمی‌گیرند. می توانستیم از این که الان هستیم بهتر باشیم. الان این شانس را داریم که ثروت و موفقیت را برای آمریکا به همراه آوریم. رشد را متوقف نکنید!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  7  =