کشف حفره های امنیتی در کروم

گوگل با صدور چهارمین هشدار ارتقای فوری در دو ماه گذشته، به کاربران کروم درباره آسیب پذیریهای خطرناک این مرورگر هشدار داد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، گوگل کروم بیش از دو میلیارد کاربر در جهان دارد و بازار مرورگر وب را در اختیار گرفته است شاید به همین دلیل به هدف اصلی هکرها تبدیل شده است.

گوگل در یک پست وبلاگ رسمی، از شناسایی هفت آسیب پذیری در مرورگر کروم خبر داد که به عنوان تهدیدهای امنیتی بالا رتبه بندی شده اند و اپلیکیشن کروم در همه سیستمهای عامل بزرگ شامل ویندوز، مک و لینکوس را شامل می شوند.

گوگل در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این حفره های امنیتی نداده تا مانع بهره برداری هکرها شده و فرصت کافی برای کاربران به منظور حفاظت از دستگاهشان فراهم کند.

کاربران برای مقابله با تهدیدهای جدید باید به قسمت "تنظیمات"، بخش "کمک" و سپس بخش "درباره گوگل کروم" مراجعه کنند. اگر نسخه مرورگر آنها ۹۲.۰.۴۵۱۵.۱۵۹ یا بالاتر بود در امنیت هستند. در غیر این صورت صفحه "درباره گوگل کروم" کاربران را به آپدیت مرورگر هدایت می کند.

گوگل آسیب پذیریهای خطرناک را چند روز پس از شناسایی آنها بلافاصله ترمیم می کند اما کارآمدی این ترمیمها به آپدیت شدن مرورگر از سوی میلیاردها کاربر آن بستگی دارد.

بر اساس گزارش فوربس، کروم مرورگر فوق العاده ای است اما حملات به این مرورگر افزایش یافته و امسال هشت مورد بهره برداری از آسیب پذیری امنیتی ناشناخته در این مرورگر وجود داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  47  =  57