وزیر پیشنهادی ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به اینترنت جهانی نیست. این شبکه، اینترنت پرسرعت و ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، «عیسی زارع‌پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی صلاحیت‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با تاکید بر این که نقدپذیر است و به نقدهای نخبگان توجه خواهد کرد، گفت: اکنون فناوری اطلاعات به بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده و بیش از ۵۰ میلیون کاربر در شبکه های اجتماعی و ۳۵ میلیون بازیکن حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای در فضای مجازی حضور دارند. دیگر نمی‌توان بدون فضای مجازی کارهای روزمره را پیگیری کرد. تکنولوژی و فناوری در اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است اگر برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه نداشته باشیم قطعا دچار آسیب می‌شویم.

وی با تاکید بر این که حمایت از حقوق کاربران بسیار حائز اهمیت است، افزود: مردم در فضای مجازی نگران کودکان و نوجوانان خود هستند. من در کمیسیون‌هایی که تشکیل شده اعلام کردم حتی همان کشورهایی که این فناوری را تولید کرده‌اند، ابزارهایی برای خانواده‌ها پیش‌بینی شده تا بتوانند فضای مجازی را برای کودک خود مدیریت کنند. من اعتقاد دارم مردم را در فضای مجازی بی پناه گذاشتیم. در صورت رای اعتماد گرفتن از مجلس، در دوره تحول وزارت ارتباطات  کاربران را جزیی از تصمیمات خود می‌دانیم و دغدغه آن‌ها، دغدغه ما خواهد بود.

زارع‌پور گفت: ما مردم را بی‌پناه در فضای مجازی گذاشته‌ایم، در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس این موضوع را سامان می‌دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −    =  4