رای گیری برای لایحه مالیات بر رمزارزها در آمریکا

اصلاح لایحه زیرساختی آمریکا و مالیات بر کارگزار های رمز ارزها قانون‌گذاری ارز دیجیتال در آمریکا
مجلس نمایندگان آمریکا بدون افزودن الحاقیه به ماده رمزارزها، در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر ماه) به لایحه بحث‌برانگیز زیرساختی رای خواهد داد.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کوین تلگراف، لایحه زیرساختی و بحث‌برانگیز یک تریلیون دلاری بدون افزودن الحاقیه به ماده مالیات بر رمزارزها، در تاریخ ۲۷ سپتامبر در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد.

پس از آنکه مجلس با ۲۲۰ رای موافق در مقابل ۲۱۲ رای مخالف، طرح بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری حزب دموکرات را تایید کرد، این رای نیز مورد موافقت قرار گرفت.

سنای آمریکا لایحه مالیات بر رمز ارزها را تصویب کرد
علیرغم مخالفت اولیه توسط حزب دموکرات‌، پس از آنکه نانسی پلوسی اعلام کرد که تا تاریخ ۲۷ سپتامبر در صدد تصویب این لایحه برخواهد آمد، نمایندگان مخالف رای خود را تغییر دادند. پلوسی گفت:من به تصویب لایحه دوحزبی زیرساخت تا تاریخ ۲۷ سپتامبر متعهد هستم.

در اواخر ماه جولای، ماده‌های رمزارز به این لایحه افزوده شد تا از طریق تعیین مالیات برای حوزه رمزارزها، ارزش این لایحه ۲۹ میلیارد دیگر افزایش یابد.

هرچند، زبان و نحوه بیان مبهم این لایحه، جامعه رمزارزها را غافلگیر کرد. تحلیلگران معتقدند این لایحه، الزامات سختگیرانه‌ای از جانب نهادهای شخص ثالث بر تاییدکنندگان شبکه و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها اعمال خواهد کرد.

به نظر می‌رسید مجلس سنا در آستانه تصویب الحاقیه مصالحه آمیز به این لایحه بود که تاییدکنندگان شبکه و توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها را معاف از مالیات می‌کرد اما به دلیل مخالفت یک سناتور، این لایحه بدون هیچگونه تغییر به کنگره ارسال شده است.

هرچند، دفتر وزارت خزانه‌داری به دنبال ارائه بارقه‌ای از امید به صنعت رمزارزها بود و در این خصوص گفت که الزامات ارائه گزارش بر نهادهایی که نمی‌توانند از این لایحه پیروی کنند اعمال نخواهد شد.

یکی از مقامات بیان کرده است که وزارت خزانه‌داری در صدد انجام تحقیقات دقیقی است تا متوجه شود که کدام عوامل در عرصه رمزارزها می‌توانند پیرو الزامات مذکور باشند.

هرچند، اظهارنظر این فرد هم‌چنان نتوانسته جری بریتو (Jerry Brito) مدیر اجرایی کوین سنتر را قانع کند. وی تاکید کرد که این لایحه علاوه بر معاملات، ارائه گزارش از انتقال‌ها را نیز شامل می‌شود. بریتو هم‌چنین بیان کرد که تمام تراکنش‌های رمزارزها به ارزش بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار باید به سرویس درآمد داخلی آمریکا گزارش داده شود.

وی افزود:من از تلاش و قصد وزارت خزانه‌داری برای اصلاح این شرایط تمجید می‌کنم، اما لطفا قبول کنید که افراد حاضر در عرصه رمزارزها در حال واکنش بیش از حد به این لایحه نیستند.

کریستین اسمیت (Kristin Smith) مدیر اجرایی اتحادیه بلاک چین در خصوص عدم الحاقیه برای لایحه زیرساختی، این اتفاق را ناخوشایند و قابل انتظار خواند.

وی گفت:هرچند این پایان اتفاقات نیست. اتحادیه بلاک چین، ۴۶ شرکت عضو این اتحادیه و جامعه بین‌المللی رمزارزها، انرژی خود را وقف پشتیبانی از قوانین مناسب با این فناوری و رمزارزها خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =