کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری با نصب بدافزار

پلیس فتا هشدار داد:

رئیس پلیس فتا از دستگیری فردی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: شهروندان با نصب بدافزارها امکان دسترسی متهم را مهیا می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکف به نقل از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبین وی کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه افزایش ممبر عضو شدم و جهت افزایش دنبال کنندگان کانال تلگرام خود با ادمین ارتباط گرفتم که این فرد یک نرم افزار برای من ارسال کرد و گفت حتما آن را نصب کرده و در آن درخواست افزایش فالور را ثبت کنم،پس از نصب برنامه و عدم کارکرد آن متهم به حساب کاربری بنده دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبینم با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه نموده است.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش تعداد شکات این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی اقرار کرد از طریق نصب بدافزار روی تلفن همراه شکات و دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام به مخاطبین آنها پیام می دادم و با ارسال شماره کارت وجوهات را دریافت می کردم و در مجموع حدود چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه های ناشناخته از منابع نامعتبر جدا خودداری کرده و از عضویت در کانال ها و گروهای ناشناس که با عناوین مختلف قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند پرهیز کنند ، همچنین در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  40  =  47