قیمت توکن‌های Defi افزایش می‌یابد؟

پلتفرم‌های DeFi (امور مالی غیر متمرکز) مدتی است شاهد افزایش مداوم فعالیت کاربران و قیمت توکن‌ها بوده‌اند. همین موارد باعث شده است تا برخی از تحلیل‌گران اذعان کنند دومین تابستان دیفای (2 DeFi Summer) هم اکنون در حال به وقوع پیوستن است.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کوین تلگراف، پس از شروع سال ۲۰۲۱، بصورت ناگهانی شاهد افزایش ارزش و حجم معاملات بودیم که باعث شعله‌ورتر شدن بازار گاوی کنونی شده است. در این مدت بخش NFT (توکن‌های غیر قابل تعویض) حوزه دیفای بیش از دیگر بخش‌ها در کانون توجهات قرار گرفت.

در حالی که توجه سرمایه‌گذاران به جای دیگر معطوف بود، قیمت‌ها در حوزه دیفای زمان لازم برای تثبیت شدن را پیدا نمودند و توسعه‌دهندگان پروژه‌ها توانستند بر روی ارتقا پروتکل‌ها تمرکز کنند. در ماه گذشته، توکن‌های مرتبط با حوزه دیفای بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و در حال آماده‌سازی خود برای ایجاد تغییرات قیمتی در ماه سپتامبر هستند.

داده‌های کوین تلگراف مارکت (Cointelegraph Markets) و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که چندین توکن حوزه دیفای مانند AAVE ،SNX، YFI و SUSHI از ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) تاکنون بیش از ۴۰ درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که قیمت بیت کوین از بالاترین قیمت تجربه شده‌اش تاکنون ۲۷ درصد پایین‌تر قرار دارد.

صعودی شدن اخیر توکن‌های دیفای باعث شد تا برخی از تحلیل‌گران به این نکته اشاره کنند که دومین تابستان دیفای در واقع اتفاق افتاده است و این اتفاق در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از آنچه پیش بینی می‌شد رخ داده است. (به دلیل رشد بالای حوزه دیفای در تابستان ۲۰۲۰ به آن تابستان لقب تابستان دیفای داده شد که در تابستان امسال نیز به دلیل مشابه، تحلیل‌گران آن را تابستان دیفای ۲ نامیده‌اند)

شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای نشان از گرم شدن بازار دیفای دارند

شواهدی که نشان از گرم شدن بازار دیفای دارد در معیارهای مختلف زنجیره‌ای قابل مشاهده است. این معیارها نشان می‌دهند میزان فعالیت‌های سالم و تعداد کاربرانی که با پروتکل‌های دیفای و صرافی‌های غیر متمرکز تعامل دارند، بسیار بالا رفته است.

بر اساس داده‌های Dune Analytics شمار مشارکت‌کنندگان جدید که وارد اکوسیستم دیفای می‌شوند بدون وقفه در سال گذشته افزایش یافته است و توانسته رکورد ۳،۲۵۸،۶۴۳ را تا ۳۱ آگوست به ثبت برساند.

افزایش مداوم تعداد کاربران جدید به بالا رفتن فعالیت پروتکل‌هایی وام‌دهی و صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) کمک کرده است. داده‌های Dune Analytics همچنین نشان می‌دهد که حجم معاملات در صرافی‌های غیر متمرکز در ماه آگوست به میزانی رسید که از اواخر ماه می (اوایل خرداد) دیده نشده بود.

برای کسانی که نگران این هستند که هزینه‌های بالای تراکنش‌های شبکه اتریوم ممکن است توانایی سرمایه‌گذاران کوچک‌تر را برای تعامل با این بخش محدود کند، حوزه رو به رشد راه حل‌های لایه ۲ (L2) مانند LRC و پل‌های میان زنجیره‌ای به شبکه‌های رقیب مانند سولانا این اطمینان را می‌دهند که همه پروژه ها با هر مقیاسی که دارند بتوانند در حوزه سرمایه‌گذاری دیفای فعالیت کنند.

یکی از بهترین نمونه‌های این موضوع افزایش ارزش سریع پالیگان (MATIC) است. یک شبکه لایه ۲ که از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) به عنوان یک بلاکچین برتر رتبه بندی شده است. داده‌های Llama دیفای نشان می‌دهد که پالیگان از لحاظ ارزش کل قفل شده با میزان ۴.۹۳ میلیارد دلار، در رده چهارم زنجیره ها قرار گرفته است.

در شرایطی که بیت کوین هنوز در حال تلاش برای سرعت گرفتن در زیر قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار است، ممکن است بازار به سمت یک آلت‌سیزن حرکت کند و اگر این اتفاق بیفتد، پروتکل‌های دیفای با زیربنای بلند مدت احتمالا از این حرکت صعودی سود خواهند برد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  25