محدودیت «گوگل پی» و «اپل پی» در استرالیا

دولت استرالیا در حال بررسی قوانین جدیدی است که فشار قانونی روی خدمات پرداخت اپلیکیشن‌هایی از جمله «اپل پی» و «گوگل پی» را افزایش می‌دهد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، جاش فردنبرگ، رئیس خزانه داری استرالیا، می‌گوید که در حال بررسی قوانین جدیدی است که ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال را هدف می‌گیرد. گزارشی در استرالیا با حمایت دولت به بررسی وضعیت سیستم‌های پرداخت از منظر تکنولوژی و تغییر در تقاضای مشتریان پرداخته و رویکرد تازه‌ای را در این حوزه پیشنهاد می‌کند که فردنبرگ می‌گوید «به دقت» در حال بررسی آنها است.

خدماتی مثل اپل‌پی، گوگل‌پی و وی‌چت‌پی که در سال‌های اخیر کاربران زیادی را جذب کرده‌اند از لحاظ قانونی هویت یک سیستم پرداخت را ندارند و به همین دلیل از کنترل قانونی به دور هستند و استرالیا به دنبال حل این مشکل است.

فردنبرگ در مطلبی که در روزنامه فایننشال ریویو (Financial Reveiw) استرالیا منتشر شد گفت: «نهایتا اگر ما کاری برای اصلاح چارچوب فعلی نکنیم، سیلیکون‌ولی به تنهایی به آینده سیستم‌های پرداخت ما که بخش مهمی از زیرساخت اقتصادی هستند تبدیل می‌شود.»

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) پیشتر از نهاد‌های نظارت بر امور مالی در جهان خواسته بود که خیلی سریع تاثیر غول‌های تکنولوژی و داده‌هایی که در کنترل گروه‌هایی مثل گوگل، فیس‌بوک، آمازون و علی‌بابا است را بررسی کنند.

گزارش استرالیایی به دولت پیشنهاد داده که شرکت‌های تکنولوژی را به عنوان ارائه دهندگان خدمات پرداخت برشمرد تا ماهیت قانونی این کیف پول‌های دیجیتالی مشخص شود.

همچنین پیشنهاد شده که دولت و صنعت هردو به دنبال یک برنامه استراتژیک جامع برای صنعت پرداخت باشند و چارچوبی واحد برای اعطای مجوز به سیستم‌های پرداخت فراهم شود.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) که در حال حاضر ارائه دهندگان خدمات پرداخت را تحت نظارت دارد گزارش داده که ۸ درصد از تراکنش‌های شخصی در سال ۲۰۱۹ از طریق کیف پول‌های دیجیتال انجام شده که این رقم نسبت به نرخ ۲ درصدی در سال ۲۰۱۶ رشد چشمگیری داشته است.

طبق برآورد بانک منافع مشترک استرالیا (CBA.AX)، حجم تراکنش‌های کیف پول دیجیتال در سال منتهی به ماه مارس بیش از دوبرابر شده و به ۲/۱ میلیارد دلار رسیده و به همین منظور این بانک از رگولاتوری‌ها خواسته تا «مشکلات رقابت» را رفع و امنیت استفاده از روش‌های مختلف را بررسی کنند.

کیف پول‌های دیجیتال چطور کار می‌کنند
سیستم پرداخت گوگل یا اپل که گوگل‌پی و اپل‌پی نام دارند به کاربران اجازه می‌دهند تا کارت‌های بانکی خود را در موبایل خود تعریف کنند. کاربران با ارائه اطلاعات مورد نیاز این امکان را دارند تا از این کیف پول‌ها برای پرداخت‌های اینترنتی و حتی هزینه سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سیستم‌های پرداخت موبایلی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات از روش رمزنگاری استفاده می‌کنند. وقتی کاربران کارت خود را به برنامه اضافه می‌کنند این برنامه یک شماره حساب مجازی برای آنها ایجاد می‌کند و درنتیجه اطلاعات واقعی کاربر به دست فروشنده نمی‌رسد.

در اینجا غول‌های تکنولوژی به صورت میانجی عمل می‌کنند و پول را از خریدار به فروشنده منتقل می‌کنند بدون اینکه ردپایی از شما و اطلاعاتتان برجا بماند.

سیستم‌های پرداخت دیجیتال و همراه در آسیا و به ویژه چین یکی از مشهورترین گزینه‌های پرداخت هستند و وی‌چت‌پی در کنار علی‌پی از جمله بازیگران اصلی این عرصه محسوب می‌شوند.

این اپلیکیشن جای کیف پول فیزیکی را در جیب بسیاری از مردم چین گرفته و به دلیل همین تاثیر و نفوذ بالای این سیستم پرداخت است که حالا کشوری مثل استرالیا به دنبال قانون‌مند کردن و فشار بیشتر روی این اپلیکیشن‌ها و کیف پول‌های آنلاین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1