تحقیقات از صرافی یونی سواپ آغاز می‌شود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آمریکا تحقیق و بررسی در مورد تیم توسعه‌دهندگان یونی سواپ، بزرگترین صرافی غیر متمرکز رمز ارز را آغاز کرده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از دیکریپت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تحقیق و بررسی درباره آزمایشگاه‌های یونی سواپ، شرکت توسعه‌دهنده صرافی غیر متمرکز رمز ارز UniSwap را آغاز کرده است.

یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های ERC-۲۰ را بدون نیاز به شخص سوم مبادله کنند. این صرافی همچنین یکی از بازیگران اصلی در اکوسیستم امور مالی غیر متمرکز (DeFi) است که به دنبال پیدا کردن جایگزین برای واسطه‌های متمرکز در محصولات مالی مانند وام‌ها، بیمه‌ها، معاملات مشتقه و برنامه‌های غیر متمرکز غیر حضانتی است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کمیسیون SEC به دنبال کسب اطلاعات درباره نحوه استفاده سرمایه‌گذاران از این پلتفرم و بازاریابی آن است. SEC از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد و گفت که این آژانس، انجام تحقیق درباره این موضوع را تایید یا رد نمی‌کند.

نمودار قیمت UNI

در همین حال سخنگوی یونی سواپ به وال استریت ژورنال گفته است که این شرکت متعهد به رعایت قوانین و مقررات حاکم بر این صنعت است و هرگونه اطلاعات را که ممکن است در انجام این تحقیق به قانون‌گذاران کمک کند، در اختیار آنها قرار خواهد داد.

یونی سواپ در مرکز توجهات

سومین نسخه یونی سواپ در ماه می (اردیبهشت) راه‌اندازی شد و این صرافی در حال حاضر بزرگترین صرافی غیر متمرکز در این صنعت است. بر اساس داده‌های CoinGecko حجم معاملات این صرافی در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۵۹ میلیون دلار بوده است. قیمت توکن UNI در ۲۴ ساعت گذشته با ۲.۷ کاهش به ۲۸.۸۴ دلار رسیده است.

تحقیق و بررسی در مراحل اولیه خود قرار دارد و ممکن است به ادعای رسمی درباره تخلف این صرافی منجر نشود. با این حال نظرات رییس کمیسیون SEC، گری گنسلر (Gary Gensler) درباره حوزه رو به رشد دیفای، همیشه داغ و جذاب بوده است.

گنسلر در صحبت ماه گذشته خود با وال استریت ژورنال عنوان کرد پروژه‌های دیفای مانند یونی سواپ در نهایت ممکن است تحت نظارت نهادهای قانون‌گذار قرار گیرند. او همچنین گفت که گروهی از افراد درگیر پروژه‌های دیفای هستند و نرم افزارهای منبع باز می‌نویسند که این نرم افزارها مجهز به ساز و کارهای حاکمیت و کارمزد هستند و در کنار آن ساختارهای تشویقی برای ترویج‌دهندگان و حامیان وجود دارد.

پیش از این گنسلر عنوان کرده بود پروژه‌های دیفای ممکن است نه تنها قوانین بورس و اوراق بهادار آمریکا، بلکه قوانین کالاها و بانکداری را نیز نقض کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =