بورس باز هم سقوط کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۰۴۶۶ واحدی معادل ۲.۶۴ درصد به یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۹۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۱۰ واحدی به ۲۲ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

به گزارش بانکداری الکترونیک، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست و یکم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۱۰۳ واحدی معادل ۲.۶۴ درصد به رقم ۳۷۱ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۳۲۸۵ واحدی، عدد ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۳۸۳ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۶۹۴۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۱۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۶۷۴۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۱۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۹۳۴۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کگل، فملی، فولاد، شستا، شپنا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کالا، فایرا و اپال، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۷ هزار و ۵۷۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فسپا (گروه‌صنعتی‌سپاهان‌) با ۸.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دارو، کالا، خمحور و آپ بود. همچنین نماد معاملاتی حفارس (حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) با ۶.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غبهنوش، کدما، سهرمز و قمرو قرار گرفتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63