فروش اولین توکن‌ NFT میلیون دلاری

توکن Degenerate Ape Academy بیش از یک میلیون دلار در شبکه سولانا به فروش رفت. این فروش بالا برای رقیب لایه یک اتریوم رکورد محسوب می‌شود.

 

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کوین دسک، توکن غیر قابل تعویض Degenerate Ape Academy به میزان ۵۹۸۰ Sol یا ۱.۱۱ میلیون دلار در بلاکچین سولانا فروخته شد. این بلاکچین به عنوان رقیب بلاکچین اتریوم در این حوزه شناخته می‌شود.

توییت مون راک کپیتال درباره خرید یک میلیون دلاری توکن NFT

 

شرکت مون‌راک کپیتال (Moonrock Capital) که یک شرکت مشاوره‌ و سرمایه‌گذاری مستقر در اروپا است اعلام کرد چند ساعت پس از پرداخت بیش از یک میلیون دلار بابت یک میمون زامبی زخمی که در حال خوردن مغز است، اقدام به خرید یک توکن از پلتفرم هنری CryptoPunks به ارزش ۱۳۸۸ Sol یا ۲۵۷,۴۴۶.۲۴ دلار کرده است.

توییت مون راک کپیتال درباره خرید توکن های NFT در سولانا

این کلکسیون غیر رسمی میمون‌ها از پروژه Bored Ape Yacht Club در شبکه اتریوم الهام گرفته شده است که هفته گذشته ۱۰۱ یک میمون (Bored Ape) از این مجموعه در حراج Sotheby’s به قیمت ۲۴.۳۹ میلیون دلار فروخته شد. مجموعه Degenerate کاملا با مجموعه میمون‌های موجود در شبکه اتریوم متفاوت است اما بر اساس همان حیوان (میمون) پایه‌گذاری شده است.

یک پروژه دیگر از توکن‌های NFT که در بلاکچین سولانا ارائه شده است، SolPenguins نام دارد. این پروژه نیز که مشابه Pudgy Penguins از بلاکچین اتریوم است رشد خوبی را تجربه کرد و به ۱.۶ Sol یا ۲۸۱ دلار رسید.

هم اکنون اکثر پروژه‌های سودآور NFT مانند آثار هنری توکن شده، کلیپ‌های صوتی، فیلم‌ها یا ربات‌های چت بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارند. اما به دلیل اینکه هزینه تراکنش‌ها در سولانا پایین‌تر است، این پروژه‌ها به سمت این پلتفرم متمایل شده‌اند. Degenerate Ape Academy در توییتی نوشت:پایین بودن هزینه تراکنش‌های سولانا به این معناست که ما می‌توانیم با هزینه صرفه‌جویی شده، در محله منهتن نیویورک زندگی کنیم.

توییت Solanaapes درباره هزینه های پایین در سولانا

اما همه معتقد نیستند که سولانا بتواند به موفقیت خود در دنیای NFT ادامه دهد. یکی از تریدرهای NFT به تازگی گفته است:سولانا هنوز آنقدر بالغ نیست و قرار نیست در آینده محلی برای ارائه توکن‌های NFT با سطح بالا باشد.

Gmoney که نام مستعار یک سرمایه گذار NFT است نیز اظهار داشت:توکن‌های سولانا اصل نیستند. من معتقدم اگر سولانا قصد دارد تا در زمینه توکن‌های NFT جدی گرفته شود باید مردم را به انجام پروژه‌های جدید و خلاقانه تشویق کند، نه اینکه آنها همه چیز را از روی اتریوم کپی پیست کنند.

توییت Gmoney درباره فیک بودن توکن های سولانا

قیمت توکن بومی سولانا نیز با این روند همراه شده است. با اینکه ارزش بازار سولانا توانسته بود از ریپل (XRP) و دوج کوین (Dogecoin) عبور کند و در جایگاه ششمین رمز ارز بزرگ بازار قرار گیرد اما با کاهش ۸ درصدی امروز به جایگاه هفتم و پایین تر از XRP قرار گرفت.

حدود یک ماه پیش سولانا قیمت ۴۰ دلاری داشت. پس از اینکه قیمت سولانا هفته گذشته به ۲۰۰ دلار رسید، کمی کاهش داشت و اکنون قیمت آن ۱۶۱ دلار است.

منبع:میهن بلاکچین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −  72  =