نحوه پرداخت خودکار عوارض آزادراهی با اپلیکیشن تاپ

پرداخت اتوماتیک عوارض آزادراهی با شارژ کیف پول تاپ انجام می‌شود. برای این کار پس از وارد کردن مشخصات خودرو در قسمت خدمات خودرویی و دریافت پاسخ استعلام پلاک، کیف پول خود را شارژ نمایید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از سال ۱۳۹۷، پرداخت عوارض الکترونیکی بسیاری از بزرگراه‌های کشور فعال شده است و از سال گذشته، برخی از آزادراه‌ها باجه‌های دریافت عوارض نقدی خود را تعطیل کرده‌اند. علاوه بر این بسیاری از آزادراه‌های تازه تاسیس فقط به صورت الکترونیکی عوارض را دریافت می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از شهروندان بدون اطلاع از این تغییرات، پیامک‌های پرداخت عوارض را جدی نگیرند و ناچار به پرداخت جریمه‌های سنگین شوند.

پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی

در طرح جدید، شما از زمان ثبت شماره پلاک خودرو توسط دوربین‌های عوارضی، به مدت ۷۲ ساعت (سه روز) فرصت دارید تا عوارض خودروتان را پرداخت کنید. در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه دیرکرد پرداخت عوارض آزادراهی خواهید شد.

بسیاری از رانندگان به دلیل عدم آشنایی با اتوبان‌های جدید، پیامک‌های اخطار را جدی نمی‌گیرند و همین مسئله باعث ثبت جریمه‌های متعدد برای آنها خواهد شد. البته قرار نیست ما با همه اتوبان‌های جدید آشنایی داشته باشیم. بلکه برای جلوگیری از این جریمه‌های ناگهانی، فقط کافیست با نصب یکی از اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخت و شارژ کیف پول آن، عوارض این اتوبان‌ها را به صورت خودکار پرداخت کنیم.

چرا برای پرداخت الکترونیک عوارض از اپلیکیشن تاپ استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از سامانه پرداخت عوارض اتوبان برای پرداخت عوارض استفاده کنید اما پرداخت با این سامانه هم بی دردسر نیست. کند بودن سایت‌های پرداخت عوارض، خارج شدن از سایت حین عملیات پرداخت و بسیاری مشکلات دیگر، باعث می‌شود یک پرداخت ساده عوارض به کاری زمانبرتبدیل شود.

اپلیکیشن تاپ یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای پرداخت الکترونیک عوارض است. با استفاده از تاپ حتی لازم نیست پس از عبور از عوارض به اپلیکیشن مراجعه کنید. فقط کافی است کیف پول تاپ خود را شارژ نمایید و عوارض به صورت خودکار پس از عبور از اتوبان پرداخت خواهد شد.

برخی از مزایای استفاده از تاپ برای پرداخت عوارض آزادراهی به شرح زیر است:

با استفاده از تاپ، فقط کافی است یک بار شماره پلاک و مشخصات خودرو را در اپلیکیشن وارد کرده و فقط با چند کلیک هربار عوارض خود را پرداخت نمایید.

شما با وارد کردن شماره پلاک خودرو خود در تاپ، از خدمات آنلاین کاربردی دیگری مانند پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای و خرید طرح ترافیک روزانه هم می‌توانید برخوردار شوید.

با شارژ کیف پول تاپ لازم نیست برای پرداخت عوارض به اپلیکیشن در دفعات بعد مراجعه نمایید، عوارض شما به طور اتوماتیک پرداخت خواهد شد.

پرداخت الکترونیک عوارض کدام بزرگراه‌ها فعال شده است؟

در حال حاضر پرداخت آنلاین عوارض اتوبان‌ها برای برخی بزرگراه‌های کشور فراهم شده است و به زودی جاده‌ها و اتوبان‌های جدید به این لیست اضافه خواهد شد.

آزادراه تهران – ساوه

آزادراه تهران – قم

آزادراه کرج – قزوین

آزادراه قزوین – زنجان

آزادراه بندرعباس – بندر شهید رجایی

آزادراه ارومیه – تبریز

نحوه پرداخت عوارض آزادراهی با اپلیکیشن تاپ

برای پرداخت عوارض مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱- اپلیکیشن تاپ را نصب نمایید.

۲- پس از ورود به اپلیکیشن گزینه «خدمات خودرو» را انتخاب کنید.

۳- در این قسمت، گزینه «عوارض آزادراهی» را لمس کنید.

۴- در صفحه جدید، پلاک خودروی خود را وارد کرده و گزینه افزودن پلاک جدید را لمس کنید.

۵- منتظر استعلام وضعیت پلاک خودروی خود بمانید.

۶- پس از استعلام تاپ از وضعیت خودروی شما، می‌توانید میزان بدهی عوارض را استعلام کرده و برای پرداخت آن اقدام نمایید.

نحوه پرداخت خودکار عوارض آزادراهی با اپلیکیشن تاپ

پرداخت اتوماتیک عوارض آزادراهی با شارژ کیف پول تاپ انجام می‌شود. برای این کار پس از وارد کردن مشخصات خودرو در قسمت خدمات خودرویی و دریافت پاسخ استعلام پلاک، کیف پول خود را شارژ نمایید.

برای شارژ کیف پول تاپ به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا وارد اپلیکیشن تاپ شوید.

۲- از منوی پایینی اپلیکیشن، گزینه «کیف پول» را انتخاب نمایید.

۳- در این بخش کد ملی خود را وارد کنید و پس از مطالعه قوانین و شرایط تاپ، تیک این قسمت را بزنید. سپس گزینه ثبت در پایین صفحه را لمس کنید.

اپلیکیشن تاپ را می‌توانید از یکی از منابع زیر دانلود کنید:

لینک دانلود اپلیکیشن تاپ از گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.tgbs.peccharge

لینک دانلود اپلیکیشن TOP از کافه بازار :

https://cafebazaar.ir/app/ir.tgbs.peccharge

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  2  =