هر فرد می تواند روزانه تنها ۲۰تراکنش با کد ملی انجام دهد

محدودیت جدید بانک مرکزی برای کارت به کارت؛

بانک مرکزی به منظور رصد تراکنش‌های مشکوک، محدودیتی جدید را برای کارت به کارت به بانک‌ها ابلاغ کرده که طبق آن هر فرد با کد ملی تنها می‌تواند روزانه ۲۰تراکنش کارت به کارت برای واریز به حسابش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای تراکنش‌های کارت‌به‌کارت را محدود کرد و طبق آن هر فرد با کد ملی مشخص روزانه فقط می‌تواند ۲۰ تراکنش به صورت کارت‌به‌کارت به حسابش واریز شود. هم‌اکنون برای واریز وجه به روش کارت‌به‌کارت نیز محدودیت وجود دارد.

طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها بایستی سازوکاری را فراهم کنند تا تراکنش‌های واریز به حساب افراد محدود شود و بتوانند سقف ۲۰ تراکنش را شناسایی کنند. هرچند احتمال دارد این عدد، تغییر کند اما این اقدام بانک مرکزی به منظور شناسایی و رصد تراکنش‌های مشکوک صورت گرفته است.

نکته قابل توجه در اجرای این طرح، محدود شدن تراکنش کارت‌به‌کارت به کد ملی افراد است تا امکان استفاده از کارت‌های متعدد برای افراد وجود نداشته باشد. در واقع بانک مرکزی می‌خواهد با متمرکز کردن حساب‌های بانکی امکان تقلب و تخلف را کاهش دهد.

همچنین در این بخشنامه پیش‌بینی شده است سقف ماهانه ۸۰ تراکنش «واریز به» برای کارت‌‌به‌کارت در نظر گرفته شود. در این صورت افرادی که متقاضی واریز وجه به صورت کارت‌به‌کارت هستند باید این سقف میزان تراکنش را در نظر داشته باشند.

طبق این بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها سه ماه فرصت داده است تا زیرساخت مناسب برای پیاده‌سازی این دستورالعمل را در زیرمجموعه خود فراهم کنند.

با توجه به این که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی بالاخص فعال در شبکه‌های اجتماعی، از روش کارت‌به‌کارت برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده می‌کردند، این ابلاغیه، چالشی جدی برای کسب و کارشان به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که الزامی شدن ای‌نماد برای ارائه درگاه پرداخت به کسب‌وکارهای اینترنتی طی ماه‌های گذشته، به موضوع داغ تجارت الکترونیک تبدیل شده بود که در نهایت منجر به رونمایی از «ای‌نماد بدون ستاره» توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای کسب‌وکارهای خرد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  4