چه کسی باید از بیمه ها حمایت کند؟

اینکه گاها شنیده می شود یک شرکت بیمه در مراجع قضایی توانسته است از شرکت خود دفاع کند که البته دفاع از کل شرکت های بیمه و صنعت بیمه هست این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند پس وظیفه شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران چیست؟

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل ازسندیکای بیمه گران ایران، اینکه گاها شنیده می شود یک شرکت بیمه در مراجع قضایی توانسته است از شرکت خود دفاع کند که البته دفاع از کل شرکت های بیمه و صنعت بیمه هست این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می کند پس وظیفه شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران چیست؟

یکی از وظایف سندیکای بیمه گران ایران در بند ۱ ماده ۴ اساسنامه آن "۱- صیانت از حقوق و منافع قانونی، حرفه ای و صنفی اعضاء سندیکا در سازمانها و مراجع ذیربط است."

همچنین در بند ۷ ماده ۵ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری اشاره شده که " ۷- ارشاد و هدایت و نظارت بر مؤسسات بیمه و حمایت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار … .

از وظایف شورای عالی بیمه نیز بند ۷ ماده ۱۷ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری است که بیان می دارد "۷- اظهار نظر درباره هر گونه پیشنهاد که از طرف رییس شورای عالی بیمه به آن ارجاع می‌شود."

حال با توجه به‌ مطالب ذکر شده (مواد قانونی) اینکه یک شرکت بیمه همانند بیمه کوثر در مراجع قضایی حضور پیدا کند خوب  است اما به نظر می رسد اگر این اقدامات در مسیر تشکلی حرکت کند مطلوب تر خواهد بود.

 فرض کنید بیمه کوثر این پرونده را بازنده می شد باخت شرکت بیمه کوثر یعنی باخت شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران و در یک کلام باخت صنعت بیمه.

پس شایسته است در چنین مواردی که دفاع از صنعت بیمه در میان است شورای عالی بیمه، بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران  نقش خود را طبق وظایف شان فعال تر کنند و شرکت های بیمه هم بهتراست این دست موارد را به اطلاع بیمه مرکزی و یا سندیکای بیمه گران بگذارند تا از طریق قدرت نظارتی بیمه مرکزی و توان چانه زنی سندیکای بیمه گران این امور در مراجع قضایی حرفه ای تر پیگیری شود.

کمیسیون حقوقی

به منظور کمک به تحقق اهداف، وظایف، برنامه های سندیکا، انجام امور کارشناسی و ایجاد هماهنگی در فعالیتهای بیمه ای، تعدادی از مدیران عامل و کارشناسان متخب با نظر و رای شورای عمومی در کمیسیون های تخصصی عضو می شوند.
از جمله کمیسیون های فعال در سندیکا کمیسیون حقوقی است که اعضای آن به انتخاب شورای عمومی عبارتند از:
 
 
دکتر نیما نورالهی مدیرعامل بیمه تجارت نو (رئیس)،
دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا،
دکتر سعید افشاری مدیرعامل بیمه توسعه،
دکتر عباس لطفی مقدم مدیر حقوقی بیمه دانا،
دکتر وحید عزیززاده معاون فنی و حقوقی صندوق تامین خسارت های بدنی
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  4  =