سایت رسمی بیتکوین هک شد

به نظر می‌رسد Bitcoin.org، قدیمی‌ترین سایت آموزشی بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو ثبت شده است هک شده باشد. هکرها با وعده هدایا به کاربران به دنبال سرقت وجوه آنها هستند.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از theblockcrypto، در حال حاضر به محض ورود به صفحه اصلی Bitcoin.org، یک پنجره بازشو یا پاپ‌آپ (Pop-Up) نمایش داده می‌شود که از کاربران می‌خواهد با وعده کسب سود بیشتر، به آدرسی اختصاصی بیت کوین ارسال و دو برابر میزان ارسالی را دریافت کنند. کاربران اولین بار صبح پنجشنبه متوجه این موضوع شدند و آن را در توییتر به اشتراک گذاشتند.

 

چنین روشی مشابه کلاهبرداری‌های معمول ارز دیجیتال است که در فضای توییتر رخ می‌دهد و تاکنون برای آن از حساب توییتری افراد مشهوری چون ویتالیک بوترین و ایلان ماسک و بسیاری افراد این حوزه استفاده شده است.

 

هک Bitcoin.org

هک وب‌سایت Bitcoin.org

در حال حاضر پس از این هک، دیگر صفحات سایت Bitcoin.org مانند نسخه پی‌دی‌اف وایت پیپر بیت کوین در دسترس نیست چراکه صفحه بازشو فعلی اجازه کلیک بر روی سایر صفحات سایت را به کاربران نمی‌دهد.

درصورتی‌که کاربران بخواهند با آدرس اینترنتی مستقیم وایت پیپر بیت کوین به سراغ آن بروند نیز با خطای 404 Not Found مواجه می‌شوند.

سایت نیم چیپ (Namecheap) میزبان دامنه Bitcoin.org در پاسخ به مت کورالو یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور اظهار داشت که به طور موقت این دامنه را غیرفعال کرده است و ممکن است مدتی طول بکشد تا سایت غیرقابل دسترسی شود.

آدرسی که در حال حاضر در سایت برای واریز بیت کوین به بهانه کسب سود بیشتر نمایش داده شده است در طول یک ساعت اخیر ۰.۴ واحد بیت کوین به ارزش ۱۷۰۰۰ دلار دریافت کرده است. با این حال مشخص نیست که این از طرف خود هکر بوده یا اشخاصی قربانی این حمله شده‌اند.

Bitcoin.org اولین سایتی است که ساتوشی ناکاموتو خالق ناشناس بیت کوین راه اندازی کرده است و یکی از پربازدیدترین و معتبرترین سایت‌ها در حوزه رمز ارزهاست. این سایت دفعات بیشماری مورد حمله هکرها قرار گرفته است. همانطور که قبلا نیز اشاره کرده بودیم سایت Bitcoin.org هدف حمله DDoS قرار گرفت.

ساتوشی ناکاموتو پس از آنکه در سال ۲۰۱۳ با عرصه کریپتو خداحافظی کرد مدیریت این سایت را به فرد ناشناسی به نام کبرا سپرد. سایت Bitcoin.org یک پروژه متن باز است که هدف آن توسعه بیت کوین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  30