بهره مندی ۶۳۰۰ کارفرما از مشوق های بیمه ای

براساس آمارها تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر از متقاضیان کار واحد شرایط در طرح مشوق بیمه ای ثبت نام کرده و بیش از ۶۳۰۰ کارفرما از مزایای طرح مشوق بیمه ای برخوردار شدند.

به گزارش بانکدای الکترونیک، طرح اعمال مشوق‌های بیمه کارفرمایی براساس بند الف تبصره  ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآمده است.

این طرح برای حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول در صورت به کارگیرب نیروی کار جدید از مشوق های بیمه ای به مدت دو سال بهره مند خواهند شد.

مشوق بیمه، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری است که درچارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب کارفرما واریز می شود؛ در واقع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بابت مشوق بیمه ای در نظر گرفته شده که توسط دولت به حسابکارفرما واریز شده و وزارت کار وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

 

آخرین گزارش عملکرد طرح مشوق بیمه کارفرمایی نشان می دهد که تاکنون بیش از  ۶۳۰۰ کارفرما برای بهره مندی از معافیت حق بیمه ثبت نام کرده و از مجموع ۱۹ هزار نفر از جویندگان کار  ۱۶ هزار نفر جذب بازار کار شده اند.

کارفرمایان جهت برخورداری از مزایای این طرح نیازمند داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد بیمه کارگاهی هستند.

کارجویان نیز با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، حداکثر سن ۳۸ سال و داشتن سابقه حداکثر ۳۶ ماه بیمه تامین اجتماعی می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

 بیکاران و کارفرمایان به صورت جداگانه می توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و از مزایای این طرح بهرمند شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21