راه‌اندازی اولین مزرعه استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی آتشفشان در السالوادور

نایب بوکله رییس جمهور السالوادور تصاویر اولین مزرعه استخراج بیت کوین جهان را منتشر کرد که با استفاده از انرژی تامین شده از آتشفشان‌های این کشور فعالیت خواهد کرد.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کریپتو پوتیتو، ممکن است نایب بوکله رییس‌جمهور السالوادور با موجی از انتقادات برای پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی کشورش روبه‌رو شده باشد، اما این انتقادات او را از حرکت به سمت جلو باز نمی‌دارد و در عوض به نظر می‌رسد او را مصمم‌تر می‌کنند.

ساعاتی پیش، بوکله در توییتر ویدیویی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چندین ماشین استخراج بیت کوین در حال نصب در یک کارخانه تولید برق از انرژی زمین‌گرمایی هستند.

اولین گام‌ها

پیام اخیر توییتری بوکله کوتاه بود. وی در توضیح این ویدیو به جمله «اولین گام‌ها» و یک هشتگ بیت کوین قناعت کرد و توضیح بیشتری نداد. علاوه بر این، وی این بار حتی به خود زحمت نداد که به زبان اسپانیایی، زبان رسمی کشورش توییت کند.

در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده، ابتدا نمایی هوایی از تأسیسات تبدیل گرمای آتشفشان‌ها به نیروی الکتریکی نشان داده شده است. سپس دوربین به کامیونی باری می‌رود که علامت دولت السالوادور روی آن است و پس از آن مردی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد با چندین دستگاه اسیک در حال راه‌اندازی مزرعه استخراج بیت کوین است. این ویدیو درنهایت با نمایی پانوراما از نیروگاه به پایان می‌رسد.

فارم استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان السالوادور

توییت اخیر بوکله با بیش از ۲۸ هزار لایک، ۷.۶ هزار بازنشر و بیش از ۱۶۰۰ نظر از طرف طرفداران بیت کوین و افراد برجسته‌ای چون دن هلد از صرافی کراکن، جی هائو از OKEx، اسپنسر شیف پسر منتقد معروف بیت کوین و … تاکنون یکی از محبوب‌ترین پست‌های وی به شمار می‌آید.

آینده چگونه خواهد بود؟

بوکله به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و توییت زدن عادت دارد و نشان داده است که هنگامی‌که چیزی را می‌خواهد، هر کاری از دستش برمی‌آید برای رسیدن به آن انجام می‌دهد و نیازی به صبر زیاد یا گفتگو برای آن ندارد.

بوکله در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در میامی، از قانون بحث‌برانگیز بیت کوین السالوادور که این ارز دیجیتال را به واحد قانونی این کشور تبدیل می‌کند خبر داد و چند روز بعد به کنگره ارائه شد. بر اساس گزارش میهن بلاکچین در آن زمان قانون‌گذاران نیز بدون بحث زیاد در عرض چند ساعت آن را به تصویب رساندند.

پس از آن، بوکله اعلام کرد که به استفاده از انرژی آتشفشان‌ها برای استخراج بیت کوین با انرژی ارزان و پاک علاقه‌مند‌است. این ایده پس از آن واکنش‌های مثبت زیادی را به خود جلب کرد اما هرگز بیش از یک کنجکاوی در نظر گرفته نشد.

ویدیوی امروز نشان می‌دهد که رییس‌جمهور السالوادور این ایده را بسیار جدی گرفته است و اگر تاریخ حماسه‌سازی در عرصه بیت کوین تکرار شود، به‌زودی جهان می‌تواند افتتاح اولین مزرعه عمومی استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشانی را جشن بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄  4  =