امن ترین شهرهای جهان بر اساس امنیت دیجیتال را کشف کنید

شاخص امنیت شهرها(SCI)، 60شهر پربازدید جهان را بر اساس امنیت دیجیتال، امنیت سلامت، زیرساخت‌ها، امنیت شخصی، و همینطور امنیت محیط‌زیست که به‌تازگی در این شاخص معرفی شده، سنجیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ایمنی همیشه برای مسافران در انتخاب مقصد بسیار مهم بوده است. اما در یکی دو سال اخیر ، جهان به دلیل شیوع کرونا دچار آشفتگی نسبی شده است و استانداردهای ایمنی به طور چشمگیری تغییر کرده است.

شاید به همین دلیل است که تغییرات عمده ای در بالای فهرست SCI (فهرست شهرهای ایمن) ایجاد شده است.

بر اساس گزارش CNN، این فهرست 60 شهر مختلف را از نظر امنیت دیجیتال، امنیت بهداشتی، زیرساخت ها، امنیت شخصی و امنیت محیطی رتبه بندی کرده است که امسال به معیارها اضافه شد.

در حالی که سالهاست شهرهای آسیایی مانند توکیو، سنگاپور و اوساکا در صدر جدول قرار دارند، اما امن ترین شهر جهان در سال 2021 به یک شهر اروپایی رسیده است.

برای اولین بار، کپنهاگ امن ترین شهر جهان لقب گرفت. این شهر در این گزارش سالانه 82.4 از 100 را کسب کرده است.

کپنهاگ دانمارک، از رتبه هشتم در سال 2019 به بالای لیست صعود کرد که عمدتا به دلیل افزودن رتبه ایمنی محیط زیست شهر و همچنین ایمنی شخصی بود.

لارس وایس شهردار کپنهاگ در گزارشی گفت: یک عامل مهم که کپنهاگ را شهری چنین امن می‌کند، نرخ پایین جرم و جنایت در آن است. این نرخ در حال حاضر در کمترین میزان خود در دهه اخیر است.

او افزود: کپنهاگ به پیوستگی بالای اجتماعی و فاصله طبقاتی به نسبت کم شناخته می‌شود. کپنهاگ شهری در هم‌آمیخته است که در آن نظافت‌چی و رئیس شرکت با همدیگر در سوپرمارکت محلی رو به رو می‌شوند و کودکانشان به یک مدرسه می‌روند.

تورنتوی کانادایی با 82.2 امتیاز دوم شد و سنگاپور با امتیاز 80.7 سوم شد. اگرچه سیدنی با امتیاز 80.1 در رتبه چهارم قرار گرفت ، اما این شهر در امنیت دیجیتال رتبه اول را کسب کرد. توکیو که در صدر فهرست 2019 قرار داشت ، امسال پنجم شد.

آمستردام هلند با 79.3 امتیاز در رده ششم قرار گرفت ، در حالی که ولینگتون نیوزلند با مجموع 79 امتیاز در رتبه هفتم قرار گرفت ، در حالی که در رده امنیت محیط زیست پیشرو بود.

هنگ کنگ و ملبورن با 78.6 امتیاز در مکان هشتم قرار گرفتند ، در حالی که استکهلم سوئدی با 78 امتیاز در رتبه دهم قرار گرفت.

نیویورک و بارسلونا با 77.8 امتیاز در مکان یازدهم قرار گرفتند. واشنگتن نیز چهاردهم شد ، در حالی که لندن و سان فرانسیسکو نیز چهاردهم بودند.

شش شهر آمستردام ، ملبورن، توکیو، تورنتو، سنگاپور و سیدنی از زمان ارائه گزارش سالانه در سال 2015 هر سال در 10 شهر برتر قرار داشته اند و کپنهاگ از سال 2019 در 10 شهر برتر قرار گرفته است.

در پایین لیست امن ترین شهرهای جهان لاگوس، نیجریه، قاهره، مصر، کاراکاس، ونزوئلا، کراچی، پاکستان و یانگون، میانمار قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12