شرکت برق کشف ماینر در سازمان بورس را تایید کرد

شرکت توزیع برق تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، کشف ۸۲ ماینر غیرمجاز در سازمان بورس تهران را تایید و اعلام کرد در لحظه بازدید از این شرکت، ماینرها در مدار قرار نداشته و مصارف آن تحت بررسی است. این در حالی است که بورس تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، خبر مبنی بر وجود ماینر شخصی در این سازمان و شایعات مطرح شده در این زمینه را قویا تکذیب کرده بود.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق تهران؛ این مجموعه در خصوص کشف تعدادی دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز در شرکت بورس اوراق بهادار تهران اطلاعیه‌ای صادر کرده و این اطمینان را به هم وطنان داده است که صنعت برق با این مورد نیز بر اساس قوانین موجود، برخورد جدی به عمل خواهد آورد.

آنطور که در این اطلاعیه آمده، بر اساس گزارش مامورین بازرسی از محل، تعداد ۸۲ دستگاه ماینر که در لحظه بازدید از این سازمان در مدار قرار نداشتند کشف و ضبط شده است. همچنین مصارف محل موردنظر تحت بررسی است.

صنعت برق تاکید دارد نگهداری یا اتصال دستگاه‌های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل، غیرقانونی بوده و مسئولیت آن در موارد سازمانی بر عهده بالاترین مقام سازمان و در سایر موارد بر عهده شخص دارنده انشعاب برق است. لذا به مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سایر متذکر می‌شود با دقت در رعایت موارد فوق از سوء استفاده افراد سودجو که شرایط آسیب به منافع عمومی و شبکه برق کشور را فراهم می‌آورند، جلوگیری به عمل آورند.

همچنین شرکت توزیع برق از همه هموطنان خواسته تا در صورت مشاهده مواردی از این دست و استفاده غیرمجاز از برق، نسبت به انعکاس آن از طریق سامانه سمات، اقدام و از پاداش در نظرگرفته شده بهره‌مند شوند.

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در سال جاری در حدود ۸ هزار ماینر غیرمجاز را کشف و تحویل مراجع انتظامی داده است.

ماجرای کشف ماینر در سازمان بورس از هفته گذشته به موضوع داغ فضای مجازی تبدیل شده بود. در پی انتشار برخی خبرها مبنی بر کشف دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران، با وجود رد صحت این موضوع توسط «علی صحرایی»، مدیرعامل بورس، معاون اجرایی این سازمان اعلام کرده بود طبق اطلاعات به دست آمده، این ماینرها شخصی نبوده و خواستار پاسخگویی شرکت بورس شده بود. همچنین روابط عمومی این سازمان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، وجود ماینر شخصی در این سازمان را قویا تکذیب کرده بود.

لازم به ذکر است حواشی به وجود آمده در این زمینه در نهایت منجر به استعفای صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5