پست‌بانک حامی پروژه‌های فناوری‌ جدید کشاورزی شود

وزیر ارتباطات:

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه وزارت جهادکشاورزی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی، تصریح کرد: پست‌بانک می‌تواند تامین مالی پروژه‌های فناوری‌های جدید را در روستاها به عهده گیرد و این حوزه را راهبری کند.

به گزارش بانکداری الکترونیک از روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جمع مدیران پست‌بانک، در جریان اقدامات انجام شده در این حوزه قرار گرفت.

وی در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره و معاونان پست بانک برگزار شد، به نقش مهم تسهیل‌گری و تامین مالی حوزه ICT، اشاره کرد و افزود: پست‌بانک با برنامه توسعه‌ای در دست اقدام، ظرفیت تبدیل شدن به پشتوانه اصلی تامین مالی در صنعت ICT را دارد.

زارع‌پور، یکی دیگر از نقش‌های مهم پست‌بانک را حضور در مناطق دورافتاده و روستایی کشور عنوان کرد و گفت: این حرکت و خدمت به محرومان کار بزرگی است که می‌تواند گام بلندی برای تحقق عدالت اجتماعی باشد.

وزیر ارتباطات، پست، پست‌بانک و دفاتر ICT را ابزارهای مهم وزارت ارتباطات در روستاها و مناطق محروم دانست و افزود: همگرایی و همکاری پست به عنوان لجستیک و پیشران کسب و کارهای دیجیتال در مناطق روستایی در کنار دفاتر روستایی می‌تواند باعث تحول در اقتصاد روستا شود و دفاتر ICT روستایی می‌توانند وظیفه راهبری استفاده از فناوری‌های جدید مانند اینترنت اشیا را عهده‌دار شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه وزارت جهادکشاورزی برای استفاده از فناوری‌های جدید در کشاورزی، تصریح کرد: پست‌بانک می‌تواند تامین مالی پروژه‌های فناوری‌های جدید را در روستاها به عهده گیرد و این حوزه را راهبری کند.

وی تاکید کرد کارگروهی با حضور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیران عامل پست‌بانک و شرکت ملی پست تشکیل و به موضوع یکپارچه‌سازی و همگرایی خدمات روستایی به عنوان یک کارویژه پرداخته شود.

زارع‌پور از مدیران پست‌بانک خواست که استفاده بیشتر از فناوری‌های جدید در حوزه بانکداری الکترونیک را در دستور کار قرار دهند و به سمت توسعه بانکداری غیرحضوری حرکت کنند و مشکلات سامانه های بانکی را به سرعت حل کنند.

بر اساس این گزارش، بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک ایران در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده این بانک را ارائه کرد.

اعضای هیات‌مدیره و معاونان پست‌بانک نیز گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کردند.

در پایان این جلسه نیز در ارتباط مستقیم با باجه پست‌بانک بازارچه مرزی باشماق در مریوان استان کردستان، این باجه و همزمان ۸۸ باجه دیگر روستایی در کشور با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  30