«تاریخ بانکداری اسلامی در ایران» منتشر شد

کتاب «تاریخ بانکداری اسلامی در ایران» نوشته میثم مهرپور منتشر شد.

به گزارش بانکداری الکترونیک، این کتاب در ۱۷۶ صفحه و در دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی توسط نشر صاد منتشر شده است.

در معرفی ناشر از کتاب «تاریخ بانکداری اسلامی در ایران» می‌خوانیم: یکی از تغییرات اساسی در اقتصاد ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر قوانین پولی-بانکی کشور بود. به طوری که در سال ۵۸ طرح ادغام بانک‌ها و قانون ادره امور بانک‌ها به عنوان قوانینی موقت در راستای ملی شدن بانکداری ایران مصوب شد. بر این اساس تعداد بانک‌های ایران از ۲۶ بانک به واسطه انحلال و ادغام به حدود ۹ بانک کاهش یافت. خیلی زود و به رغم آغاز جنگ تحمیلی، در سال ۶۲ وزارت اقتصاد مسئول ارائه لایحه‌ای به مجلس تحت عنوان قانون بانکداری بدون ربا شد. قانونی که در سال ۶۲ تصویب و دولت از سال ۶۳ موظف به اجرای آن شد.

این اثر روایت چهار دهه تلاش برای اسلامی‌سازی بانکداری در ایران است. نویسنده تلاش کرده است در این کتاب، نظام بانکداری در ایران از ابتدای انقلاب تا امروز را با روایتی تاریخی بررسی کند. برای آشنایی مخاطبان با شرایط نظام بانکی در سال‌های قبل از انقلاب، در پیشگفتار این کتاب علاوه‌بر بیان تاریخچه‌ای مختصر از بانکداری در سطح جهان، به بررسی پیدایش و گسترش بانک‌ها در ایرانِ قبل از انقلاب پرداخته شده است.

در این کتاب افکار و اندیشه‌های افراد تاثیرگذار در مبانی اقتصاد اسلامی و تغییرات یا رفرم‌های صورت‌گرفته در یکصد سال اخیر نیز بررسی شده است.

نسخه‌ کاغذی کتاب را می‌توانید با قیمت ۴۵ هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید و نسخه‌ الکترونیکی اثر نیز با قیمت ۲۲۵۰۰ تومان قابل دریافت از طاقچه است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24