توسعه خدمات تجارت الکترونیکی در شرکت ملی پست

مدیرعامل شرکت ملی پست، در راستای پیشبرد طرح تحول دیجیتال از توسعه خدمات تجارت الکترونیکی این مجموعه خبر داد و جزئیات این توسعه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان این‌که طی سال‌های اخیر با پیشبرد طرح تحول دیجیتال در شرکت ملی پست هم‌راستا با بسیاری از اقدامات زیرساختی خدمات الکترونیکی هم ارتقا یافته است، از توسعه این خدمات خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به چهار رویکرد اصلی در شبکه پستی کشور، از ارسال فیزیکی امانات و مرسولات پستی، توسعه تجارت دیجیتال، افزایش خدمات پستی الکترونیکی و خدمات نیابتی پست نام برد.

وی با اشاره به تاکیدات اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص افزایش رضایتمندی مردم، هوشمندسازی و ارتقای بیشتر خدمات پستی، افزود: راه‌اندازی سامانه هوشمند نظرسنجی از مردم جهت ثبت و ارائه نظرات خود پس از تحویل بسته‌های پستی در خصوص عملکرد کارکنان پست و سایر موارد از جمله این اقدامات است که به‌زودی انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات در همین راستا با اعلام اینکه خدمت احراز هویت مکانی یا سرویس احراز نشانی، نیز راه اندازی شده است تصریح کرد: سرویس احراز نشانی، خدمتی است برای احراز یا عدم احراز حضور اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به راه اندازی «هاب‌های» پستی و تجهیز آن‌ها به سورتینگ هوشمند گفت: به زودی مرکز تجزیه ومبادلات کشور که به یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین دستگاه های سورتینگ خاورمیانه که توسط شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است، مجهز خواهد شد.

سبحانی‌فر افزود: با راه‌اندازی این دستگاه در مرکز مکانیزه تجزیه و مبادلات پست در کنترل و نظارت سیستمی و الکترونیکی خدمات گام مهمی برخواهیم داشت.

وی با تاکید بر توسعه تجارت دیجیتال توسط شرکت ملی پست، ادامه داد: اکنون بحث ارسال محصولات از روستاها و از شهرها به روستا از طریق دفاتر آی سی تی روستایی انجام می‌شود. ما این امکان را توسعه دادیم تا به واسطه آن هم از تولید روستا حمایت کنیم و هم شاهد حذف واسطه‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: در همین ارتباط سامانه روستابازار به زودی راه‌اندازی می‌شود و روستاییان می‌توانند کالاهای خود را از این طریق هم به فروش برسانند و هم ارسال کنند.

سبحانی‌فر افزود: بحث کدپستی روستاها نیز از دیگر اقدامات ماست که چندی قبل با بنیاد مسکن تفاهم نامه‌ای منعقد کردیم که به زودی کار اجرای آن آغاز می‌شود و بحث کدپستی درباره همه روستاها اجرایی خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست همچنین به طرح رصد هوشمند توزیع کالاهای اساسی اشاره کرد و از پیاده‌سازی این طرح برای رصد توزیع مرغ و مرسولات پتروشیمی به صورت پایلوت خبر داد.

وی درادامه با اشاره به توسعه خدمات نیابتی سازمان‌ها و واگذاری به پست، افزود: این اقدام موجب فسادزدایی، کاهش رانت‌خواری و در نهایت توسعه پایدار و متوازن پست خواهد بود.

سبحانی‌فر از راه‌اندازی سامانه پیام رسان دولت خبر داد و افزود: با این کار علاوه بر ارسال الکترونیکی نامه‌های میان دستگاه‌های اجرایی، نامه‌های مردم به دستگاه‌های اجرایی نیز الکترونیکی به دستگاه موردنظر ارسال می‌شود.

به این‌واسطه مردم به جای اینکه نامه‌های‌شان را فیزیکی ارسال کنند با مراجعه به دفاتر پستی می‌توانند نامه‌های خود را الکترونیکی بفرستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =