۹۰ درصد بیت‌کوین موجود استخراج شد

به گفته تحلیل گران، نزدیک به ۹۰ درصد بیت کوین استخراج شده و احتمال انتشار سکه جدید بعد از سال ۲۱۴۰ بعید است.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از راشاتودی، بیت کوین، بزرگ ترین ارز رمزنگاری شده جهان، محدودیت ۲۱ میلیون سکه ای دارد که تقریباً ۹۰ درصد آن استخراج شده است. تحلیل گران حدس می زنند که در صورت عدم انتشار سکه جدید، چه اتفاقی برای اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده می افتد.

برخلاف سایر انواع پول شامل ارزهای فیات که به دلخواه بانک های مرکزی چاپ می شود، بیت کوین دارای محدودیت عرضه ۲۱ میلیون سکه توسط مخترع دست نیافتنی اش ساتوشی ناکاموتو است. این بدان معناست که تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. داده های سایت اینوستوپدیا نشان می دهد که تا ماه آگوست ۲۰۲۱، تقریباً ۱۸.۷ میلیون بیت کوین در دسترس بوده و تنها ۲.۳ میلیون تای دیگر برای استخراج باقی مانده بود.

محدودیت عرضه، قدیمی ترین ارز رمزنگاری شده جهان را به کالای محدودی تبدیل کرده و تورم را کنترل می کند که در غیر این صورت می تواند ناشی از عرضه نامحدود این سکه باشد. همچنین برآورد فعلی برای بیت کوین نهایی که در سال ۲۱۴۰ استخراج می شود، ارائه شده است. سوالاتی را در مورد اینکه آیا شبکه بیت کوین پس از آن زمان عملکرد خود را حفظ می کند، به وجود آمده است.

تحلیل گران می گویند برای حفظ عملکرد شبکه بیت کوین، این اقتصاد باید تغییر کند. بسیاری پیش بینی می کنند که ممکن است سیستم ارز رمزنگاری شده، درست مانند هویت آن تغییر کند. بیت کوین در ابتدا به عنوان وسیله مبادله برای معاملات روزانه معرفی شد، اما بعداً به عنوان دارایی سرمایه گذاری محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

همچنین عنوان می شود استخراج کنندگان بیت کوین می توانند کارتل ها را شکل داده، درست مانند مواردی که سایر کالاها را تحت کنترل دارند، مانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که بازار تولید نفت را کنترل می کند. احتمال دیگر مطرح شده این است که بیت کوین می تواند به دارایی ذخیره تبدیل شود و این امر باعث می شود تعداد معاملات در شبکه ارزهای دیجیتال کاهش یابد زیرا معامله گران خرد و شرکت های تجاری کوچک جایگزین نهادهای بزرگ و تجاری می شوند.

آنها معاملات کمتر و گران تری انجام می دهند و زمان استخراج بیت کوین نهایی را طولانی تر می کنند و سرانجام ممکن است پروتکل ارز رمزنگاری شده تغییر کند تا پس از رسیدن به خط قرمز ۲۱ میلیون، تولید ادامه یابد. اما این می توان ارزش بیت کوین قبلاً استخراج شده را کاهش دهد که بعید است دارندگان این سکه آن را بپذیرند.

در حال حاضر، کمیابی و افزایش قیمت بیت کوین، سوداگران را به خود جلب کرده، زیرا شرط بندی آنها منجر به نوسان های بی ثبات قیمت می شود که سرمایه گذاران را از ارز رمزنگاری شده دور می کند. امسال قیمت بیت کوین از اوج خود در ماه فوریه به ارزش ۶۰ هزار دلار به نصف این مقدار در تابستان و دوباره به ۵۵ هزار دلار در این هفته رسید. با این حال، برخی از کشورها مانند السالوادور و کوبا پتانسیل این ارز را دارند و در حال حاضر اقداماتی را برای خرید قانونی آن انجام داده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  24