بزرگ‌ترین کلاهبرداری رمزارز در ایران

هفته گذشته وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای، از دستگیری باند کلاهبرداری و سوداگران رمز ارز خبر داد. در این بیانیه آمده بود این باند با فریب افکار عمومی و تشویق افراد به خرید و سرمایه‌گذاری در رمز ارز مجعول کینگ‌مانی، مبالغ هنگفتی را از زیرمجموعه‌های خود کسب کرده و با ایجاد نوسانات ساختگی در قیمت رمز ارز ادعایی، اقدام به خرید و فروش آن کرده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی گفته است پروژه رمز‌ ارز جعلی «کینگ مانی» بزرگترین پرونده کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها بوده و بیش از ۴،۵۰۰ میلیارد تومان از قربانیان خود کلاهبرداری کرده است.

 

این کلاهبرداری سازمان‌یافته توسط یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای شناخته شده در سطح کشور و در قالب یک رمز ارز جعلی (Kingmoney) صورت گرفته است. به گفته وی گردانندگان کینگ مانی، با ایجاد نوسانات قیمتی به صورت ساختگی و غیرواقعی، اشتیاق و رغبت مضاعفی در اعضای شرکت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این رمزارز جعلی به وجود آوردند.

مدیران و سرشبکه‌های شرکت با ایجاد اعتماد در بین بازاریابان و زیرمجموعه‌های خود و ارزش‌گذاری صوری برای این رمز ارز جعلی، مبالغ قابل توجهی از افراد دریافت کردند. در پی این اتفاق تعدادی از زیرمجموعه‌های این شرکت بازاریابی شبکه‌ای، نسبت به فروش ملک، خودرو و سایر اموال خود برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز اقدام کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =