کاهش آسیب سرویس‌های اینستاگرام برای نوجوانان

فیسبوک در بحبوحه اتهاماتی که از سوی «فرانسیس هاوگن» مطرح شده، از عرضه قابلیت‌هایی خبر داده که آسیب سرویس‌های این شرکت را برای نوجوانان کمتر می‌کنند. اینستاگرام قرار است قابلیتی برای «استراحت» داشته باشد تا کاربران حداقل برای مدتی از این شبکه اجتماعی استفاده نکنند. به‌علاوه، نوجوانان تشویق می‌شوند تا از محتواهایی که ممکن است برایشان مناسب نباشد، دوری کنند.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از سی ان ان، «نیک کلگ»، معاون ارشد امور جهانی فیسبوک که این اخبار را اعلام کرده، هنوز نگفته قابلیت‌های یادشده چه زمانی آماده می‌شوند، اما هر دو ویژگی برای کاهش اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و سایر رفتارهای ناسالم طراحی شده‌اند. آقای کلگ همچنین توضیحی درباره رویکرد فیسبوک برای دور کردن نوجوانان از محتواهای نامناسب ارائه نکرده است. او صرفا می‌گوید:«به‌زودی چیزی معرفی خواهیم کرد که فکر می‌کنم تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کند. در این سازوکار اگر سیستم‌های ما متوجه شوند که نوجوانان بارها و بارها محتوایی را دیده‌اند و آن محتوا برای سلامتی‌شان مفید نبوده، آن‌ها را به مشاهده سایر محتواها هدایت می‌کنیم.»

اینستاگرام با سازوکارهای جدیدش می‌خواهد به بخشی از نگرانی‌های مطرح شده توسط خانم هاوگن پاسخ دهد. او گفته بود فیسبوک می‌داند که الگوریتم‌ها مخرب‌ هستند و کودکان را به سمت محتواهای مضر هدایت می‌کنند، اما کمترین تلاش را برای مقابله با نفرت‌پراکنی انجام می‌دهد. به ادعای هاوگن، فیسبوک سودآوری را به حفظ ایمنی کاربران ارجح می‌داند.

آقای کلگ در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه الگوریتم فیسبوک موجب تقویت خشونت در ماجرای حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شده بود یا نه، گفت نمی‌تواند با «بله» یا «نه» به این سوال پاسخ دهد. هاوگن قرار است به‌زودی با کمیته بررسی سنا به صحبت درباره این حادثه بپردازد.

پیش‌تر مارک زاکربرگ هم در مقابل اتهامات مطرح شده از سوی خانم هاوگن سکوت خود را شکست و این گفته‌ها را غیرمنطقی خواند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  −  55  =