برندگان نوبل اقتصاد چه کسانی هستند؟

جایزه علوم اقتصادی نوبل به سه اقتصاددان اعطا شد.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از یورونیوز، دیوید کارد استاد دانشگاه کالیفرنیا به‌خاطر مشارکت تجربی در اقتصاد کار از دانشگاه کالیفرنیا یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ شد.

جاشا انگریست از دانشگاه استنفورد و گایدو ایمبنس استاد دانشگاه کمبریج و مؤسسه فناوری ماساچوست هم بدلیل مشارکت روش شناختی در تجزیه و تحلیل روابط علَی، بصورت مشترک برنده جایزه نوبل اقتصاد سال ۲۰۲۱ شدند..

این جایزه ۱۰ میلیون کرون سوئد معادل ۹۸۸ هزار یورو است.

آکادمی اعلام کرد که این ۳ دانشمند روش تحقیق در علوم اقتصادی را متحول کرده‌اند.

ایمبنس در کنفرانس خبری اهدای این جایزه گفت: واقعاً از این که آکادمی با او تماس گرفته است غافلگیر شده و به شدت خوشحال شده که این جایزه را با همکارانش کادر و انگریست به اشتراک گذاشته است.

جایزه نوبل اقتصاد سال گذشته به دو اقتصاددان آمریکایی دانشگاه استنفورد، پاول میلگرام و رابرت ویلسون اهدا شد که کشف کرده بودند چگونه روند کار مناقصات را کارآمدتر کنند.

جایزه نوبل اقتصاد آخرین جایزه از مجموع شش جایزه نوبلی است که هر سال توسط بانک مرکزی سوئد (ریسک بانک) به یاد مؤسس این جایزه، آلفرد نوبل، اهدا می‌شود.

این جایزه در حالی اهدا شد که گمانه‌زنی‌ها در مورد این که امسال جایزه نوبل اقتصاد به یک زن تعلق بگیرد بالا گرفته بود. از ۸۹ اقتصاددانی که تا به حال جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرده‌اند تنها ۲ نفر زن بوده‌اند و از ۶ جایزه نوبلی که امسال اهدا شد تنها یک زن در میان برندگان حضور داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄  13  =