عدم امکان حذف حساب کاربری در اسنپ نقض حریم شخصی است

با توجه به این که اپلیکیشن اسنپ یک برنامه پر کاربرد بوده و روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است، اما هنوز گزینه «حذف حساب کاربری» را ندارد، در واقع عدم امکان حذف کاربری در اسنپ نقض حریم شخصی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اغلب اپلیکیشن‌های معروفی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد معمولا باید به کاربران خود اجازه حذف کاربری را بدهد. چرا که ممکن است کاربر دیگر علاقه‌ای به داشتن حساب در اپلیکیشن نداشته باشد.

با توجه به این که اپلیکیشن اسنپ یک برنامه پر کاربرد بوده و  روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است، اما هنوز گزینه «حذف حساب کاربری» را ندارد و تنها راهکاری که کابر در حال حاضر می‌تواند از آن استفاده کند، استفاده از گزینه خروج از حساب کاربری است.

اپلیکیشن اسنپ به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند به راحتی و با دادن یک شماره تلفن همراه حساب کاربری خود را ایجاد کنند و از سرویس‌های مختلف آن استفاده کنند.

ممکن است پس از مدتی برخی کاربران بنا به هر دلیلی تصمیم به حذف حساب کاربری خود در اسنپ خود بگیرند اما این قابلیت وجود ندارد. چرا که اپلیکیشن اسنپ گزینه حذف حساب دائمی را برای کاربران طراحی نکرده است و این اجازه به کاربران نمی‌دهد.

به طور مثال ممکن است کاربری سیم کارت خود را به شخص دیگری بفروشد، با توجه این که حساب کاربری مالک اول در اسنپ حذف نمی‌شوند مالک جدید به لیست سفرهای مالک قبلی دسترسی دارد.

حساب اسنپ حذف می‌شود؟

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که با خروج از حساب اسنپ خود، به طور کلی حساب کاربری آن‌ها حذف می‌شود اما این تصور اشتباهی است. با این کار تنها از حساب خارج می‌شود اما همچنان کاربران عضو اسنپ هستند.

پشتیبانی اسنپ نیز در این باره گفت: کاربران تنها می‌توانند در تنظیمات اپلیکیشن اسنپ حساب کاربری خود را به شماره تلفن دیگری منتقل کنند، تا اطلاعات آن‌ها نیز به حساب کاربری جدیدشان انتقال یابد، چرا که امکان حذف دائمی حساب اسنپ وجود ندارد.

طبق اظهارات پشتیبانی اسنپ فقط امکان انتقال اطلاعات کاربری وجود دارد، بنابراین اگر کسی نخواهد از اسنپ استفاده کند، حساب کاربری او حذف نمی‌‌شود و برای همیشه باقی می‌ماند.

احترام به حقوق کاربران در زمینه داشتن اختیار برای حذف یا ایجاد حساب کاربری یکی از مولفه‌هایی است که هر نرم افزار یا اپلیکیشن موبایلی باید آن را رعایت کند که به نظر می‌رسد اسنپ آن را رعایت نکرده است. در واقع عدم امکان حذف کاربری در اسنپ نقض حریم شخصی است.

 

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  6  =  2