سهم صنعت استخراج رمز ارز در سال ۹۹ مشخص شد

مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور با حضور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) مجلس شورای اسلامی گزارشی از تفریغ بودجه سال ۹۹ کل کشور را برای نمایندگان ارائه کرد که در آن گزارشی از صنعت استخراج رمز ارز در سال ۱۳۹۹ نیز ذکر شده است.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از خبرگزاری تسنیم، بذرباش در بخشی از سخنرانی خود در صحن علنی گفت:این گزارش شامل حسابرسی بیش از ۳۷۰۰ دستگاه اجرایی، بررسی و تلفیق بیش از ۶۸۰۰ گزارش حسابرسی و عملکرد تبصره های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، بررسی گزارش های تلفیقی تعداد ۲۷۲ تبصره، بند و جزء در کارگروه فنی و حقوقی، گزارش تفریغ ماده واحده و تبصره های ذیل آن می باشد که در ۷۶۲ صفحه تهیه و در هیات عمومی دیوان محاسبات کشور به تصویب رسیده است.

در این گزارش به صنعت استخراج رمز ارز در ایران نیز اشاره شده است. در این گزارش آمده است:سهم ایران از مجموع ظرفیت استخراج رمز ارزها (و به طور خاص رمز ارز بیت‌کوین) حدود ۱۰٪ از ظرفیت کل دنیا بوده که تقریبا معادل ۲۰۰۰ مگاوات، معادل ۳٪ ظرفیت عملی تولید برق نیروگاه‌های کشور (۶۴.۰۳۵ مگاوات) است. از مجموع این مقدار، تعداد ۵۰ مرکز (با ظرفیت حدودی ۲۰۹ مگاوات) به صورت مجاز فعالیت می‌نمایند. همچنین تعداد ۵،۱۴۴ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز (با مجموع ظرفیت ۶۰۷ مگاوات) تاکنون در کلیه استان‌های کشور کشف و جمع‌آوری شده‌اند. مابقی مراکز غیرمجاز کشف‌نشده نیز با ظرفیت حدودی ۱،۱۸۴ مگاوات متاسفانه همچنان به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  20