تعداد کاربران بلوبانک از مرز ۷۰۰هزار نفر عبور کرد/ ثبت روزانه بیش از ۳۰۰هزار تراکنش

مدیران بلوبانک طی یک نشست خبری در تشریح روند روبه رشد این نئوبانک اعلام کردند که بلوبانک اکنون بیش از ۷۰۰ هزار کاربر ثبت نام شده، ۵۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه و بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش روزانه را مدیریت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بلوبانک امروز با برگزاری یک نشست خبری با اهالی رسانه به توضیح عملکرد و دستاوردهای خود در ماه‌های اخیر پرداخت.

مدیران بلوبانک در این نشست خبری اعلام کردند که این نئوبانک اکنون بیش از ۷۰۰ هزار کاربر ثبت نام شده، ۵۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه و بیش از ۳۰۰ هزار تراکنش روزانه را مدیریت می‌کند.

جمال غضنفری، معاون ارشد فنی بلوبانک در ابتدای این نشست رسانه‌ای مهم‌ترین خبر مربوط به این نئوبانک را اعلام کرد و گفت تاکنون تعداد افرادی که در این نئوبانک ثبت نام کرده‌اند از مرز ۷۰۰ هزار نفر گذشته است.

او اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون تراکنش در این نئوبانک به ثبت رسیده است.

معاون ارشد تیم فنی بلوبانک اعلام کرد که امکان دسترسی به بلوبانک از طریق IPهای خارجی برای کاربران این نئوبانک به زودی فراهم می‌شود.

وی گفت: طبق استانداردهای اعلام شده از سوی افتا، دسترسی به شبکه پرداخت داخلی از طریق IPهای خارجی ممنوع است از همین رو تاکنون کاربران بلوبانک نمی‌توانستند از طریق آی‌پی خارجی یا از خارج از کشور به حساب خود دسترسی داشته باشند، اما به زودی شرایطی فراهم می‌شود تا کاربران بلوبانک بتوانند از خارج از کشور نیز به حساب‌هایشان متصل شوند.

سرویس‌های بلو براساس نیاز مشتری

محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک نیز در این نشست خبری اعلام کرد: این نئوبانک سعی می‌کند بر اساس نیازهای هرکدام از مشتریان خود برای آنها سرویس طراحی کند و به آنها ارائه دهد. در محصولات آتی این بانک امکان مدیریت دارایی‌ها و همچنین مدیریت سرمایه برای هر کدام از کاربران براساس میزان تراکنش‌ها و محل خرج آنها برایشان فراهم می‌شود.

به گفته او، کار بلوبانک کاهش اصطکاک، روان‌سازی در کنار ساده‌سازی فرآیند‌ها و نهایتاً بازگشت به اصول اولیه بانکداری و انجام درست آن‌هاست.

او نداشتن شعبه فیزیکی را یک مزیت کلیدی برشمرد و گفت: با این روش، پرسنل کمتری در نئوبانک وجود دارند و جذب کاربر با یک پنجم هزینه بانک‌های معمول اتفاق می‌افتد؛ چون کسب‌وکار بر مبنای دیجیتال است.

محمدیان همچنین اشاره کرد که نئو بانک امنیت بیشتری نیز دارد چرا که امکان کشف تقلب لحظه‌ای وجود دارد و همچنین امکان رخ دادن تخلفات انسانی در آن وجود ندارد.

حذف مانع زمان و مکان

احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک، در تشریح ارزش‌ها و قابلیت‌های محصول بلوبانک، از سه عامل «خلق تجربه ساده و آسان»، «خلق حس جوان و جذاب» و «پشتیبانی درجه یک» به عنوان مهم‌ترین ارزش‌های بلوبانک نام برد.

به گفته ابراهیمی تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بلوبانک در هر زمان و مکانی بتوانند افتتاح حساب کنند. براین اساس ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیر کاری از ۱۶ الی ۶ بامداد اتفاق افتاده است. ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

کته مهم دیگری که ابراهیمی گفت، بی‌نیازی کاربران از رمز دوم و فرآیند کارت به کارت تنها با یک کلیک بود. او در همین زمینه گفت: ادعا می‌کنیم با حذف این بخش ذره‌ای از امنیت کاربران کم نشده است.

در بخش پایانی این مراسم مدیران بلوبانک به پرسش‌های خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.

جمال غضنفری، معاون ارشد فنی بلوبانک در پاسخ به سوالی در مورد نحوه ارتباط این نئوبانک با بانک سامان گفت: براساس مجوزی که ما داریم در حال حاضر بلوبانک به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان فعالیت می‌کند اما همه زیرساخت‌ها به شکل کاملا مستقل آماده شده و هر زمانی که بانک مرکزی مجوز فعالیت نئوبانک‌ها را صادر کند ما آمادگی داریم تا به عنوان بانک مستقل فعالیت خود را آغاز کنیم.

موضوع به سوددهی رسیدن بلوبانک یکی دیگر از سوالاتی بود که معاونت ارشد فنی بلوبانک در پاسخ به آن گفت: براساس نقشه‌راهی که طراحی کردیم، طبیعتا نقطه سودآوری را درنظر گرفته‌ایم، اما در حال حاضر ما در قدم‌های اولیه هستیم. ضمن اینکه برای استارتاپ‌ها، خلق ارزش‌ و رشد و توسعه محصول، مهم‌تر از سوددهی است و این شامل بسیاری از استارتاپ‌های مطرح جهان می‌شود.

احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت‌های آینده بلوبانک گفت: اهداف بزرگی را برای آینده در نظر گرفته‌ایم، به عنوان مثال در حال حاضر خلق محصولی ارزشمند برای توزیع گسترده اعتبارات خرد یکی از اهداف ما است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1