هشدار وزرات خزانه‌ داری آمریکا نسبت به دور زدن تحریم ها با رمز ارزها

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد رمز ارزها می‌توانند اثر تحریم‌های این کشور را زیر سوال ببرند.

به گزارش بانکداری الکترونیک و به نقل از کوین دسک، وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از بررسی شش‌ماهه برنامه‌های تحریمی این کشور نسبت به تسهیل دور زدن تحریم‌ها با استفاده از رمز ارزها هشدار داد و توصیه کرد این آژانس ارتباط خود را با موسسات مالی و سایر افراد موثر بر این صنعت بهبود بخشد.

در این گزارش که پس از بررسی شش‌ماهه تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی که مظنون به انجام فعالیت‌های غیرقانونی هستند آمده است رمزارزها، سیستم‌های پرداختی جایگزین و روش‌های نوین پنهان کردن تراکنش‌های فرامرزی هستند که پتانسیل زیادی در کاهش اثر تحریم‌های این کشور دارند.

در این گزارش آمده است:این فناوری‌ها، برای افراد مخرب فرصت‌هایی برای نگهداری و انتقال وجوه خارج از سیستم مالی سنتی مبتنی بر دلار را ارائه می‌دهد و می‌تواند توسط آنها در ایجاد سیستم‌های مالی و پرداختی جدید با هدف کاهش نقش جهانی دلار استفاده شود.

به گزارش نیویورک تایمز، آمریکا بیش از ۹۰۰۰ تحریم علیه کشورهایی مانند کره شمالی و ایران وضع کرده است که ادعا دارد این کشورها پشتوانه تروریسم و اقدامات غیرقانونی و ناقض حقوق بشر هستند.

همچنین این گزارش به این وزارتخانه توصیه می‌کند دانش سازمانی خود در رابطه با رمز ارزها و استفاده از آنها را افزایش دهد و ارتباط خود را با سازمان‌های صنعتی، موسسات مالی و افراد تأثیرگذار بر این صنعت را بهبود بخشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  50  =