هند و چین در صدر گروه

بزرگترین بازارهای مصرفی جهان

انتظار می‌رود، کشورهای آسیایی در بین ۳۰ بازار مصرفی جهان، بیشترین رشد طبقه مصرف‌کننده را تا سال 2030داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ویفروم، طبقه مصرف‌کننده به گروهی از افراد گفته می‌شود که بیش از ۱۱ دلار در روز هزینه ‌کنند، در حال‌حاضر ۵۵ درصد (۲.۲ میلیارد نفر) از مصرف‌کنندگان جهانی در آسیا به ویژه در دو بازار مصرف جهان، هند و چین زندگی می‌کنند.  

محققان پیش‌بینی کردند، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ تقریبا ۷۶ میلیون اندونزیایی نیز به گروه مصرف‌کننده ملحق می‌شوند، این مورد اندونزی را بعد از چین، هند و ایالات‌متحده به چهارمین بازار مصرف‌کننده بزرگ جهان مبدل خواهد کرد. کشورهای بنگلادش، پاکستان و فیلیپین نیز رشد زیادی خواهند داشت.

علیرغم این واقعیت که رشد طبقه مصرف‌کننده هند از چین بیشتر است، انتظار می‌رود این کشور به‌عنوان بزرگترین بازار مصرف‌کننده در سال ۲۰۳۰ باقی بماند. این نتایج بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی World Data Lab اعلام و توسط موسسه بروکینگز منتشر شده است.

پیوستن ۵۲ میلیون بنگلادشی به طبقه مصرف‌کننده باعث می‌شود این  کشور به سرعت در فهرست بزرگترین بازارهای مصرفی صعود کند و از رتبه ۲۸ به رتبه ۱۱ برسد.

پاکستان و فیلیپین تا سال ۲۰۳۰ به ترتیب تقریبا ۶۰ میلیون و ۳۸ میلیون نفر به طبقه مصرف‌کننده اضافه خواهند کرد و باعث می‌شود هر دو کشور در رده‌بندی بزرگترین بازارهای مصرفی جهان هفت پله صعود کنند.

پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده کشورهای آسیایی در میان ۳۰ بازار بزرگ مصرف‌کننده، بیشترین رشد طبقه مصرف‌کننده را داشته باشند. در حالی که گسترش طبقه مصرف‌کننده ایالات‌متحده توسط ۲۴ میلیون نفر همچنان در رتبه هشتم بزرگترین تولیدکنندگان قرار دارد، سایر بازارها مانند فرانسه، انگلستان، اسپانیا یا کانادا به سختی در حال رشد هستند و در فهرست پایین‌تری قرار می‌گیرند.

بازارهای در حال توسعه از بزرگترین بازارهای مصرفی جهان پیشی گرفته‌اند و این در مورد اقتصادهای پیشرفته آسیایی مانند کره جنوبی نیز صدق می‌کند.

این پیشرفت در رابطه با تعداد کمی از افراد خارج از طبقه مصرف‌کننده در کشورهای توسعه‌یافته مشاهده می‌شود و با کندی افزایش جمعیت این کشورها یا حتی رکود و کوچک‌ شدن مرتبط است. می‌توان شاهد این پدیده در ژاپن، آلمان و ایتالیا، جایی که انتظار می‌رود اندازه طبقه مصرف‌کننده تا سال ۲۰۳۰ کاهش یابد نیز بود.

منبع : ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  35  =