محاسبه قیمت‌ مشروبات براساس دلار آزاد + جدول

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: در کشورمان هم براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای برخورد با ورود کالاهایی که هم به لحاظ ممنوعیت شرعی و هم ممنوعیت قانونی یا محدودیت مجاز نیستند و نباید واردات شوند، این کالاها باید نرخ‌گذاری و قیمت‌آنها به روز شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، روح‌الله لطیفی درباره انتشار فهرستی از نرخ به روز شده انواع مشروبات الکلی اظهار داشت: براساس قانون هر کالای مکشوفه قاچاق چه ممنوعه شرعی، چه ممنوعه قانونی و چه ممنوعه با محدودیت زمانی مصوب دولت باشد، باید برای اخذ جریمه ارز‌ش‌گذاری شوند که این ارزش‌گذاری از طریق سامانه‌های موجود به صورت سیستمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این کالاها در ایران ممنوع است اما در کشورهای دیگر استفاده از آنها ممنوعیت ندارد و قیمت‌گذاری شده‌اند. سامانه‌ای تحت نظارت سازمان جهانی گمرک فعال است که تمام کالاهایی که در دنیا دارای یک ماهیت مستقل هستند و در سازمان جهانی گمرک شناسایی شده‌اند،‌ در این سامانه ارزش‌گذاری و قیمت‌ آنها اعلام می‌شود.

سخنگوی گمرک ایران افزود: در کشورمان هم براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، برای برخورد با ورود کالاهایی که هم به لحاظ ممنوعیت شرعی و هم ممنوعیت قانونی یا محدودیت مجاز نیستند و نباید واردات شوند، این کالاها باید نرخ‌گذاری و قیمت‌آنها به روز شود.

لطیفی با بیان اینکه تمام نرخ این کالاها به روز می‌شود تا میزان جرایم تعیین شود، گفت: به همین دلیل این لیست از سوی اداره ارزش گمرک تهیه شده و وظیفه این اداره ارزش‌گذارای تمام کالاها براساس سامانه‌های بین المللی است تا مرکز جرایم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و حتی دادگاه‌ها براساس این قیمت‌ها جرایم را تعیین و اعمال قانون  متناسب با قیمت‌های به روز باشد.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اعمال قانون برای تخلف شرعی، میزان محاسبه جرایم نقدی هم باید مشخص شود، اظهار داشت: یک بخشی از جرایم قاچاق کالای غیرمجاز مربوط به جرایم نقدی است که براساس قیمت‌های اعلام شده، تعیین می‌شود بنابراین می‌توان جرایم نقدی مرتبط با ستاد قاچاق کالا و ارز و گمرک را براساس این شاخص، محاسبه کرد.

سخنگوی گمرک ایران در پاسخ به این سوال که نرخ پایه قیمت‌های اعلام شده انواع مشروبات بر چه اساسی بوده، گفت: قیمت پایه این کالاهای غیرمجاز صرفا سامانه‌های بین المللی است که اداره ارزش گمرک وظیفه احصای قیمت این کالاها را دارد و در کشور قیمت‌های جهانی با نرخ دلار آزاد محاسبه شده است .    

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2